![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
10.7.2025 R - RENAULT 4CV P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) Š - ŠKODA nákladní typ 254 D |
|
ŠKODA Supersport - typ 966Byly vyrobeny sportovním oddělením mladoboleslavské továrny v letech 1950-52 ve třech exemplářích, které se průběžně měnily jak vzhledově, tak i použitými motory. Takto vypadala verze, vybavená kompresorem (měla nižší kapotu bez boule pro karburátory). která disponovala až 180 koňmi a rychlostí téměř 200 km/hod. Výfukové ventily byly ovládané napříč hlavou vedenými doplňujícími krátkými tyčkami od pomocných vahadel.
Poprvé byly vozy představeny na místním okruhovém závodu v Mladé Boleslavi v roce 1950.
Později, po havárii, kdy byl jeden z původních dvou speciálů vážně poškozen, dostalo sportovní oddělení souhlas k postavení nového. Ve finále ale byl kompletně opraven i ten téměř zničený, takže tím vznikly celkem tři. Foto od renomovaného fotografa Jaroslava Sejka. Na prvním snímku je vůz po dokončení renovace, jak byl vystavovaný v březnu 2015 v Brně. Na druhém snímku v exposici továrního musea v Mladé Boleslavi v květnu 2015, s Petrem Hošťálkem za volantem. |