|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c |
|
STEYR-PUCH HaflingerMalý rakouský terénní automobil, vyráběný v období 1959 - 1974. Výrobce: STEYR-DAIMLER-PUCH A.G., Graz, Austria
V roce 1957 začala rakouská firma Steyr-Daimler-Puch A.G. vyrábět v upravené licenci populární italský Fiat 500. Místo původního řadového dvouválce ho ale osadila boxer-motorem vlastní konstrukce o objemu 493 ccm, který byl u následujících sérií zvýšen na 643 ccm.
Ve zhruba stejné době došlo k rozhodnutí připravit s použitím stejného motoru miniaturní terénní náklaďáček.
Prvotním záměrem bylo nabídnout tohle vozidlo spolkové rakouské armádě – traduje se, že k rozhodnutí postavit „něco takového“ došlo náhodou, když při předvádění motocyklů Puch armádě pronesl někdo z důstojníků, že malá čtyřkolka s vysokou průjezdností by byla do rakouských Alp lepší…
Vypracovat návrh dostala za úkol konstrukční kancelář, vedená diplomovaným inženýrem Erichem Ledvinkou, synem legendárního prof. ing. Hanse Ledwinky, působícího v meziválečných letech ve funkci šéfkonstruktéra kopřivnické Tatry.
Tudíž nikoho nemůže překvapit ani páteřová koncepce, tvořená centrální rourou s výkyvnými polonápravami, ani vzduchem chlazený, vzadu umístěný, dvouválcový boxer-motor…
Pokračování článku se připravuje...
|