![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 500 OHC model 15 - 1953 SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
Jaro je tady, proto hurá do muzea... 2002
Článek v magazínu Terno Supermarket 05/02 2002
Že už jste tam byli? No dobrá, ale myslíte, že se za ty tři měsíce nic neudálo? Že muzeum i jeho iniciátor Petr Hošťálek přes zimu spali? To byste se řádně spletli! Nejen, že se pilně pracovalo a renovovalo, ale některé ze strojů se účastnily zimních jízd a srazů motocyklových otužilců. A tři ze závodních strojů byly dokonce představeny na únorové show Motorama v německém Würzburgu, kde se jim po zásluze dostalo obdivu. Přesto se našel čas i na to, aby s jarním otevřením dveří mohly být pro vás přichystány dvě zajímavé premiéry: A právě tenhle kousek je jako novinka v muzeu ke spatření. Je to zvláštnost, u nás jich moc nejezdilo. Vystavený kousek je v nákladním provedení (existovalo i osobní, taxíkové, pro řidiče a dva pasažéry) a původně sloužil montérům v Milevsku. Jeho konečnému zagarážování v muzejní exposici předcházela náročná, přes devět měsíců trvající, renovace z totálního rezavého vraku. Dnes by jej předchozí majitel nepoznal, je opět v plně pojízdném stavu a září tmavočervenou barvou a chromem. Hlavním zákazníkem byla dánská armáda, pro níž se motocykly dělaly ve vojenské šedozelené barvě a pošty, pro něž byly motocykly výrazně žluté. Civilních strojů v červeném lakování se dělalo poměrně málo. U nás je Nimbus prakticky neznámá značka. A tak příležitost vidět tenhle stroj na vlastní oči máte buď jen v Národním technickém muzeu v Praze, nebo právě v Jihočeském motocyklovém museu. V Praze mají ten starší, z dvacátých let. V Českých Budějovicích je jeden z posledních civilních typů, vyrobený v roce 1952. Samozřejmě pojízdný a ve zcela původním stavu. Kromě těchto dvou premiér se ovšem dalších novinek chystá celá řada. Přibudou unikáty z historie výroby mopedů a vedle loňské senzace Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích - motocyklu Hurikan 350 OHC - se objeví další z dochovaných prototypů, tentokrát sportovní dvěstěpadesátka. Ale to má být překvapení, takže o něm zas až příště... Na základě podkladů šéfa exposice Petra Hošťálka připravil KLM |