![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 22 - 1964 AERO - MINOR DŘEVOPLYN - náhradní paliva OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
Jihočeské motocyklové museum zahájilo sezónu 2004 premiérou…Jenže tento rok první březen připadl na pondělí a to je, jak známo, ve všech muzeích den zavírací. Otvíralo se tudíž až druhého března, v úterý. Hned z jara to byl klasický italský supersport sedmdesátých let, dvouválcová Laverda 750 SF, vyrobená v roce 1971. Těžký, krásný a velice rychlý motocykl, budící respekt už jen svým vzhledem, natož pak maximální rychlostí 197 km/hod. a výkonem, který o pár koní v té době překonával i nejlepší srovnatelnou Hondu.
Druhou premiérou se stala Jawa 350 Californian - Oilmaster z roku 1973, vývozní provedení kdysi klasické dvouválcové třistapadesátky.
Že je to stroj, který byl skutečně exportován, to dokazuje rakouská známka z technické kontroly, nalepená v pravé horní části přední vidlice. Je více než slušné zdůraznit, že motocykl věnoval do Jihočeského motocyklového musea jeden motorkář ze Salzburgu darem. A nebyl to dárek ledajaký! Na tachometru mimořádně zachovalého stroje je konečný stav ani ne osm tisíc kilometrů a celá renovace spočívala vlastně jen v dokonalém umytí, pečlivém přeleštění brusnou leštěnkou a výměně pár lehce zoxydovaných šroubků a matek. Na to se dá opravdu říct jen: Dík, kamarádi Rakušáci! Všechny tyhle kousky se v minulé sezóně těšily zájmu návštěvníků. Ten poslední obzvlášť během mezinárodní Super Rally, kde byl jedním z exponátů přehlídky historických harleyů na náměstí Českých Budějovic.
Ale protože na rozdíl od musejních exposic renovátoři v zimě nespí, i letošní zahájení se konalo ve znamení premiéry. Nový stroj byl dokončen doslova na poslední chvíli. Do exposice se převážel až pondělní noc a v úterý se otvíralo. Je jím Jawa „pérák“ 250 ccm ÚDA Praha. Ale pozor! Pérák ne obyčejný, nýbrž soutěžák, v úpravě, jak v padesátých letech jezdil ve vojenském sportovním středisku Ústředního domu armády v Praze-Dejvicích.
|