JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


V této části si můžete přečíst reportáže a úryvky deníků, které píše Petr Hošťálek ze svých cest.
Samořejmě - vše doplněno fotografiemi.

Expedice Peking 40.000 km

ukázka:

19 Zima

Jsem zvědav, jestli s takhle obalenými pneumatikami z vysoké mokré trávy vůbec vyjedu... Ve vysoké mokré trávě balím stan a když je hotovo, startuju. A zas ten divný zvuk od pravého válce, který jsem poprvé zaregistroval včera večer, ale po zastavení, v rojích komárů nebylo kdy zjišťovat, co se stalo. Dvakrát, třikrát přidám plyn a skláním ucho k hlavě válců – a už to mám! Objímka, která má držet výfukovou rouru, je volná. Někde se včera vytřásly dvě chromované ozdobné matice, které ji mají držet. Padá mi kámen ze srdce. Jak se z motoru začíná něco ozývat, tak má člověk vždycky tendenci myslet na nejhorší možné varianty. Tohle je banalita, dvě osmičky matky se dají sehnat kdykoliv ...   celý článek

a další ...

Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI

ukázka:

Report - 01

"Druhé čínské motocyklové dobrodružství začíná..."

Ne, nemyslím si, že bych byl nějaký cestovatel. Sice jsem projel s motocyklem trasu z Českých Budějovic do Číny a pak se vydal po trase závodu Peking–Paříž, který se jel v roce 1907, ale to jsem absolvoval proto, protože to byl můj dlouholetý sen. Sen sběratele historických motocyklů, pro kterého první a dodnes nepřekonaný dálkový závod v historii motorismu znamenal výzvu. Chtěl jsem si dokázat, že jsem dost tvrdý na to, abych tu vzdálenost dokázal ujet stejně, jako to dokázali tehdejší jezdci.

  celý článek

a další ...

Expedice Maroko

ukázka:

2008 - Expedice Maroko Side-Ride

Petr Hošťálek s novým motocyklem Yuki Darker 400, zapůjčeným pro expedici Side-Ride 2008 firmou Yuki, Pyramida Průhonice. Sidecar Ride 2008 – cesta českého vozíčkáře za dobrodružstvím až do marocké Casablanky.


Sotva pár týdnů po dopsání a vydání druhého dílu cestopisu Expedice Peking 40.000 km, už tuto sobotu, opět vyráží cestovatel a historik Petr Hošťálek na další motocyklovou cestu. S novým typem motocyklu Yuki se vydává na třínedělní expedici do Maroka. I tentokrát je to cesta za splněním jednoho snu. Tentokrát ovšem ne jeho. Hošťálek bude se svými zkušenostmi dělat doprovod při vysněné cestě českého vozíčkáře Zdeňka Krupičky z Prahy do Casablanky.
  celý článek

a další ...

Na Stalingrad

ukázka:

2012 - Na Stalingrad!

Poslední fotografie obou aktérů před startem - vlevo Miloň Dvořák, vpravo Petr Hošťálek. Startujeme z Českých Budějovic, od Jihočeského motocyklového musea. To proto, že oba stroje, na kterých jedeme, jsou z jeho expozice. A předpokládaná trasa? Rakousko, Slovensko, Zakarpatská Ukrajina, Ukrajina, Rusko a cíl Stalingrad. Nebo Volgograd, jak se jmenuje dnes, eventuelně Caricyn, jak se jmenoval úplně původně, před velkou říjnovou revolucí…   celý článek

a další ...

Pyrenejemi na třech kolech - 2000

ukázka:

Pyrenejemi na třech kolech

Rozhodovat se dnes, kam na dovolenou, je zatraceně složité. Hranice přestaly být překážkou a jet se dá v podstatě kamkoliv, takže je to, jako sedět před mnohastránkovým jídelním lístkem a nevědět co si dát, zatímco ve vesnické hospodě by se rozhodovalo tak nenejvýš mezi gulášem a buřtem…   celý článek

a další ...

Nepálem na Enfieldech

2011 - Ostré Thajsko

ukázka:

Thajsko

Na podzim 2009 jsem absolvoval motorkářský zájezd po Nepálu, organizovaný moravskou cestovkou Rajbas. Upsal jsem se k tomu kvůli zjištění, jestli stojí za ty peníze a abych pak o tom napsal pár řádků do ČMN, tedy Českých motocyklových novin. Nebyl jsem sám, jelo nás to pět, a když jsme se po návratu na ruzyňském letišti loučili, byli jsme zajedno, že opravdu stálo.
Nadchlo nás to tak, že došlo k rozhodnutí zopáknout si zážitek s Rajbasem ještě jednou. Pro změnu na ostrých terénních motorkách místo na Enfieldech a v Thajsku, místo v Nepálu…
Ještě pět dní před odletem mi Pinďa s Karlem posílají ...   celý článek

a další ...