![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hoálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Vekeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navtěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 11 - 1961 JIKOV - karburátory motocyklové PM 50 - Motorová plečka OPP Jaroov
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - koda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
ES-KA Mofa 98 - model 1937Kastrup & Swetlik, Cheb, opatřené motorem Fichtel & Sachs 98 ccm. V tomto letáku, stejně jako v následujícím prospektu továrna zdůrazňovala, e k řízení těchto motokol není třeba ani řidičský průkaz, ani policejní číslo (SPZ) a dokonce ani povinné ručení! Bylo to dost, protoe Jawa 175, tedy motocykl schopný regulérního provozu i ve dvou, stál v roce 1936 jen o sto padesát korun víc. Potenciální zákazníky tak motivovalo nejvíc to, e k řízení motorového kola nebyl vyadován řidičský průkaz, ani registrace a povinnost mít policejní číslo. To se ale u v březnu 1939 s příchodem Protektorátu Böhmen und Mähren změnilo a registrace, včetně dovybavení koncovým a parkovacím světlem se podle německých předpisů stala nutná. |