JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


CONDOR A 350


CONDOR A 350 zleva
Švýcarský vojenský motocykl, postavený podle italského vzoru Ducati a používající motor Ducati 350 OHC. Ve švýcarské armádě byl používán od začátku sedmdesátých let.

Výrobce:
Condor-Werke AG, Courfaivre, Swiss
Technické údaje:

Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt
Vrtání: Ø 76 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 340,2 ccm
Kompresní poměr: 8,2 : 1
Výkon / otáčky: 16,1 ks (11,84 kW) při 4.860 ot./min.
Daňový výkon: 1,73 ks
Ventilový rozvod: OHC, s královským hřídelem
Karburátor: šoupátkový, Dellorto s obdélníkovým šoupátkem
Mazání: oběžné, společné pro motor, primární převod i převodovku
Zapalování: 6V, bateriové s kladívkovým přerušovačem a cívkou
Baterie: 6 V / 8 Ah
Generátor: 6V Motoplat na levém konci klikového hřídele, běžící v oleji
Reflektor: Bosch Ø 160 mm, žárovka 6V - 35/35W
Koncová lampa: koncová žár. sufitová 6V/10W, brzdová žár. sufitová 6V/18W
Zapalovací svíčka: L 86, nebo Bosch W8AC
Objem benzínové nádrže: 14 litrů, z toho 3 litry rezerva
Množství oleje v motorovém bloku: 2 litry

Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením v poměru 2,11 : 1
Spojka: vícelamelová v olejové lázni
Převodovka: pětirychlostní, s nožním řazením na pravé straně
Převody:
1.rychlost - 19,43 : 1
2.rychlost - 12,04 : 1
3.rychlost - 8,77 : 1
4.rychlost - 6,30 : 1
5.rychlost - 5,92 : 1

Sekundární převod: řetězem v poměru 3,31 : 1

Přední kolo: 18" drátové
Přední pneu: 3,50 x 18" , tlak 1,5 atm (atü)
Zadní kolo: 18" drátové
Zadní pneu: 3,50 x 18" , tlak 2,4 atm (atü)

Délka: 2.105 mm
Šířka: 835 mm
Výška bez zrcátka: 1.160 mm
Celková výška: 1.400 mm
Výška sedla: 790 mm
Světlost (nezatížená): 170 mm
Brodivost: 350 mm
Dovolené zatížení: 200 kg
Pohotovostní váha bez vojenského příslušenství: 167 kg

Spotřeba solo: 4,3 l / 100 km
Max. rychlost solo: 120 km/hod
Dojezd: 325 km
rozměrový náčrt
řez motorem - vlevo řez hlavou OHC
ovládací prvky 1.
Spínací skříňka zapalování a osvětlení:
Při zamačknutém klíčku lze nastartovat motor.
Otočením klíčku doleva se zapíná parkovací světlo, otočením klíčku doprava se zapíná světlo hlavní.

2.
Páčka spojky. Jejím zmáčknutím se přeruší spojení mezi motorem a převodovkou.

3.
Zámek řízení.

4.
Nožní řadicí páka. Při každém řazení, ať nahoru či dolů, vrací se páka automaticky zpět do klidové polohy.

5.
Startovací klika. Před sešlápnutím je nutno se přesvědčit, že je zařazen neutrál.

6.
Otočná rukojeť plynu - otáčením k sobě se plyn přidává, otáčením od sebe ubírá.

7.
Páčka sytiče. Pro start studeného motoru otočit k sobě, po naskočení a ohřátí motoru vrátit zpět. V žádném případě nepoužívat během jízdy.

8.
Tachometr s počítadlem ujetých kilometrů

9.
Třecí tlumič řízení.
Při jízdě po nerovné a špatné silnici, nebo při jízdě vysokou rychlostí podle potřeby lehce přitáhnout (ve směru hodinových ruyčiček). Při pomalé jízdě uvolnit.

10.
Přepínač dálkového a klopeného světla.

11.
Tlačítko houkačky.

12.
Plnící víčko nádrže - celkový objem nádrže je 14 litrů, z toho jsou cca 3 litry rezerva.

13.
Páčka přední brzdy - na kluzkém či mokrém povrchu používat opatrně a s citem.

14.
Pedál zadní brzdy.

15.
Spínač stíněného světla.

otočná rukojeť a páčka sytiče Detail pravé strany řidítek:
Otáčením rukojeti k sobě se plyn přidává (öffnen - ouvrir), od sebe ubírá.
Polohy páčky sytiče: při našlapování studeného motoru k sobě (Start), po ohřátí a za jízdy vrátit zpět až na doraz (zu - fermé).
schema řazení Jednička se řadí od neutrálu směrem nahoru. Všechny ostatní rychlosti pak dolů...
dozadu zavřený                                            svisle otevřený                                                      dopředu rezerva Polohy benzínového kohoutu:

Zavřený .......................... Zu (Fermé)
Otevřený ........................ Offen (Ouvert)
Rezerva .......................... Reserve
Číslo motoru je vyraženo v přední části pravé poloviny odlitku karteru, těsně vedle dělicí roviny karteru.