![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 STADION S 11 - 1961 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
BÜSSINGVšestranný a úspěšný inženýr, který již v roce 1903 realizoval svůj první nákladní automobil s vlastním motorem a hned rok nato i první autobus. Tento portrét byl uveřejněn na titulní straně podnikového časopisu "Der Mitarbeiter" v roce 1953 u příležitosti 50-letého jubilea výroby nákladních automobilů značky Büssing. Firma Büssing se tehdy mohla právem chlubit řadou úspěchů v nejtěžších soutěžích nákladních automobilů: 7 nejvyšších cen v rakouské mezinárodní konkurenční jízdě nákladních vozů 1908, nejvyšší cena a zlatá medaile s diplomem za vítězství v německé konkurenční jízdě 1909, Dvě první ceny a cena za nejlevnější provozní náklady ve švédské mezinárodní soutěži 1909. Reklamu zadala rakouská firma A. Fross, Wien, licenčně vyrábějící vozy Büssing ve Vídni. Rozměr 15 x 17 mm, ražený z bronzu síly 1 mm, oranžově a modře smaltovaný s přiletovanou spirálově drážkovanou jehlou do klopy. |