|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION závodní silniční - 1960 JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) |
|
BMW - motocykl typ R 52Cestovní motocykl s dlouhozdvihovým motorem 500 ccm SV, určený pro jízdu sólo i jízdu s postranním vozíkem (sidecarem). Výrobce: Bayerische Motoren Werke, Aktiengesellschaft München13, Deutschland
Technické údaje typu R 52:
MOTOR TYP: M 57 S 1 Výrobní čísla: 60001 - 73984 Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 63 mm x 78 mm Objem válců: 486 ccm Materiál válců: šedá perlitická litina Písty: z legované hliníkové slitiny, s rozříznutým pláštěm Počet kroužků: 2 těsnící + 1 stírací Doporučení výrobce: Při ostrém závodním nasazení stroje odstranit kvůli lepšímu mazání válců stírací kroužky! Hlavy válců: hliníkové, snímací Počet upevňovacích šroubů každé hlavy: 7 (utáhnout po prvních 500 km!) Daňový výkon: 1,86 ks Trvalý výkon: 12 ks při 3.400 ot./min. Kompresní poměr: 5,5 : 1 Normální otáčky: 3400 ot./min. Počet hlavních ložisek kliky: 2 Ventilový rozvod: SV (postranní ventily ovládané seřizovatelnými zvedáky) Předepsaná vůle obou ventilů: 0,10 mm Kontrola a seřízení ventilů: každých 3000 - 5000 km Zapalování: magnetové Bosch FF2 Zapalování na přání: dynamomagnetové Bosch D2 s baterií a osvětlením Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Maximální hodnota předstihu: 8 - 12 mm před HÚ (horní úvratí) Originální svíčky: Bosch W 175 Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru Množství oleje v motoru: 2,5 litru Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky Karburátor: BMW, Register-Vergaser Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru Spojka od č. motoru 64101: suchá, dvoulamelová, v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA: TYP: G 56 S 1 Počet rychlostí: 3 Převody sólo: 1. rychlost – 1 : 11,5 2. rychlost – 1 : 6,3 3. rychlost – 1 : 4,4 Převody se sidecarem: 1. rychlost – 1 : 13,4 2. rychlost – 1 : 7,4 3. rychlost – 1 : 5,2 Řazení: kulisové, ruční pákou Přenos síly: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: sólo 1 : 4,05 - sidecar 1 : 4,75 RÁM: TYP: F 56 Výrobní čísla: 20000 - 30600 Rám: trubkový, uzavřený dvojitý Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách Zadní brzda: kardanová bubnová s vnějšími čelistmi, ovládanám nožním pedálem Kola: 19-palcová, 40-drátová Dráty: na obou koncích zesílené Ráfky: 19 x 3" ocelové prohloubené Pneumatiky: 26 x 3,5“ Ballon (nízkotlaké), nebo 26 x 3,25“ vysokotlaké Huštění vpředu: 1,25 atm Huštění vzadu: 1,5 - 1,75 (dle zatížení) ČÍSELNÉ ÚDAJE: Délka: 2.100 mm Šířka: 800 mm Výška: 950 mm Rozvor: 1.400 mm Výška sedla: 700 mm Vlastní váha: 152 kg (bez provozních náplní) Dovolené zatížení: 210 kg Objem nádrže: 12,5 litru Náplň oleje v motoru: cca 2,5 litry Spotřeba benzínu na 100 km: 3,5 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 - 0,2 litru Dojezd: cca 350 km Dojezd se sidecarem: cca 280 km Nejvyšší rychlost: sólo 100 km / hod. SIDECAR: Rozchod: cca 1.200 mm Váha typu "Touren-Sport": cca 68 kg Váha cestovního typu: cca 68 kg Dovolené zatížení: 120 kg Rozměr pneumatiky: shodný s pneumatikami použitými na motocyklu |