|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 15.4.2024 Motocykly civilní - HARLEY-DAVIDSON 350 SV - typ B 1926 14.4.2024 T - TATRA nákladní typ 141 |
|
B.S.A. 500 OHV - Empire Star 1937Klasický čtyřtaktní motocykl sportovního charakteru. Výrobce: Birmingham Smal Arms, Co. Ltd. Birmingham, England
Technické údaje BSA M-23 Empire Star:
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHV Vrtání: Ø 82 mm Zdvih: 94 mm Obsah: 496 ccm Kompresní poměr: 1 : 6,5 Výkon / otáčky: 17 kW při 5.400 ot.min. Ventilový rozvod: OHV zcela uzavřený Válec motoru: litinový, speciálně vzduchem kalený Hlava válce: příplatková dvouvýfuková Výfuky: příplatkové horem vedené Píst: z lehké hliníkové slitiny Karburátor: Amal 274 Elektrická výzbroj: Lucas 6 V Zapalování: Lucas dynamomagnetové Elektrické vybavení: 6 Volt Lucas s ampérmetrem v nádrži Baterie: 6V / 14 Ah Mazání: oběžné se suchým karterem a manometrem v nádrži Olejová nádrž: pod sedlem Primární převod: řetězem ½“ x .305 in v olejové lázni Sekundární převod: řetězem 1/2" x 1/2" Převodovka: oddělená, BSA 4 rychlostní s nožním řazením (vpravo) Převody sólo: 1.stupeň 1 : 14,3 2.stupeň 1 : 9,9 3.stupeň 1 : 6,3 4.stupeň 1 : 4,8 Převody side: 1.stupeň 1 : 15,6 2.stupeň 1 : 11,5 3.stupeň 1 : 7,3 4.stupeň 1 : 5,6 Rám: jednoduchý trubkový, letovaný do mufen, s oky pro připojení sidecaru Přední vidlice: trubková paralelogramová s třecími tlumiči pérování a řízení Pérování vpředu: centrálním spirálovým pérem Pérování vzadu: nemá (pevný rám) Přední brzda: čelisťová bubnová, ovládaná bowdenem od páčky (vpravo) na řidítkách Zadní brzda: čelisťová bubnová, ovládaná táhlem od brzdového pedálu (vlevo) Kola: 40-drátová Přední ráfek: 2,15 x 20“ Zadní ráfek: 2,15 x 19“ Přední pneu: 3,25 - 20" Zadní pneu: 3,25 (alternativně 3,50) - 19" Parametry: Rozvor: 1.370 mm Délka: 2.170 mm Šířka: 700 mm Výška: 1.160 mm Váha: 180 kg Objem nádrže: 3,5 gall. Spotřeba: 3,0 l / 100 km Max. rychlost: 124 km/hod. (60 mph) |