![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 11 - 1961 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
ŠKODA 1200 a 1201 v užitkových verzíchDodávkové, pick-up, STW a sanitní karoserie na podvozku Škoda 1200. Dodávkové provedení V prospektu z roku 1954 se uvádělo, že továrna vůz dodává pouze v šedé barvě.
Škoda 1200 dodávka - tovární foto zleva a zprava. Jde zatím ještě o prototyp, který má ještě nesériovou, odlišnou lištu na čele kapoty.
Při pozornějším pohledu lze zjistit i odlišný (výraznější) tvar lemu předního výřezu blatníku v jeho horní části.
Ještě jednou tentýž prototyp dodávky Škoda 1200 na továrním snímku zprava zepředu a pod ním fotografie, pořízená už ryze pro reklamní účely, s tehdejší (50. léta) benzinovou pumpou v pozadí.
Technické údaje dodávkového provedení:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 221 ccm Kola dodávkových vozů 1200: hvězdicové ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" Pneumatiky: 6,00 – 16 Huštění vpředu: 1,3 - 2,5 atp Huštění vzadu: až 2,7 atp. (dle zatížení) Počet rezervních kol: 1 Rozvor: 2 685 mm Rozchod vpředu: 1 250 mm Rozchod vzadu: 1 320 mm Délka vozu: 4 360 mm Šířka: 1 680 mm Výška: 1 580 mm Minimální průměr otáčení: 12 m Světlost: 190 mm Vlastní váha dodávkového vozu: 1.060 kg Užitečné zatížení: 650 kg Celková přípustná váha: 1 740 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Max. stoupavost: 34,5 % Spotřeba na 100 km: 9 l STW provedení ("STATION - WAGON") V prospektu z roku 1954 se uvádělo, že továrna toto provedení vozu dovává v šedém a hnědočerveném odstínu.
První prototyp "stejšnu" Š 1200 měl podobné dělení bočních skel, vzadu s vyklápěcím větracím trojúhelníčkem jako sanitka, od které se ale lišil o cca 20 cm kratší karoserií, s menším převisem za zadní nápravou.
Tady na továrních snímcích se zkušební espézetkou. Pozdější vozy a následný typ 1201 už měly zjednodušené zadní okno bez vyklápěcího větracího trojúhelníčku.
Škoda 1200 STW - servisní vůz Obchodně technické služby n.p. Motor České Budějovice.
Snímky jsou z propagační jízdy mopedů Stadion S11 z Českých Budějovic do Košic v roce 1958, kdy servisní stejšn Motor-Jikovu dělal doprovodné vozidlo. Na prvním snímku při zastávce před budovou Slovenského Autoklubu v Bratislavě (v té době už byl předělán na sdružené koncové svítilny z typu Škoda 440).
Škoda 1201 STW na fotografii z Liberce v šedesátých letech, kdy se v libereckém okrese používaly poznávací značky sérií OS nebo RF - foto Hošťálek
Technické údaje provedení STW:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 221 ccm Kola vozů 1200 STW: hvězdicové ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" Pneumatiky: 6,00 – 16 Huštění vpředu: 1,3 - 2,5 atp Huštění vzadu: až 2,7 atp. (dle zatížení) Počet rezervních kol: 1 Rozvor: 2 685 mm Rozchod vpředu: 1 250 mm Rozchod vzadu: 1 320 mm Délka vozu: 4 360 mm Šířka: 1 690 mm Výška: 1 580 mm Minimální průměr otáčení: 12 m Světlost: 190 mm Vlastní váha vozu STW: 1.090 kg Pohotovostní váha: 1 120 kg Užitečné zatížení: 650 kg Celková přípustná váha: 1 770 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Max. stoupavost: 34,5 % Spotřeba na 100 km: 9 l Sanitní provedení: Sanitní vozy měly výrazně prodlouženou záď s převisem dlouhým 1210 mm. Zadní okno mělo otevírací závětrné okénko. Standardní výzbrojí sanitek byla vlevo vpředu asymetricky montovaná jedna žlutá mlhovka PAL. V době nástupu inovovaných sanitek Škoda 1201 se začaly objevovat i vozy rychlé záchranné služby, které měly kromě standardního označení červeným křížem ještě dvě modrá světla nad předním oknem a elektrickou sirénu kapkovitého tvaru na hřbetě střechy. S tím se v předpisech objevila přednost vozidel s rozsvícenými modrými světly a zapnutou sirénou (která platila i pro takto označené vozy Veřejné Bezpečnosti). Dost dlouho trvalo, než si na to řidiči zvykli - viz tento výstřižek...
Technické údaje sanitního provedení:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 72 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 221 ccm Kola sanitních vozů 1200: hvězdicové ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" Pneumatiky: 6,00 – 16 Huštění vpředu: 1,2 atp Huštění vzadu: 1,8 až 2,0 atp. (dle zatížení) Počet rezervních kol: 1 Rozvor: 2 685 mm Rozchod vpředu: 1 250 mm Rozchod vzadu: 1 320 mm Délka vozu: 4 620 mm Šířka: 1 680 mm Výška: 1 600 mm Minimální průměr otáčení: 12 m Světlost: 190 mm Vlastní váha sanitního vozu: 1.190 kg Užitečné zatížení: 330 kg Celková přípustná váha: 1 550 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Max. stoupavost: 34,5 % Spotřeba na 100 km: 9 l Pickup
Provedení Pick-up nebylo příliš rozšířené. Na těchto dvou snímcích je vůz z roku 1958 - první je originál, druhý "americkou retuší" upravený snímek pro reklamní účely.
Pohřební provedení: Pohřební vozy se dodávaly zásadně pouze v černé barvě. |