JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ČEZETA - skútr typ 502


502_Cezeta Dvoumístný skútr se samonosnou karoserií.

Výrobce:
České závody motocyklové, n.p., Strakonice
Technické údaje 502-00:

Motor: dvoutaktní jednoválec v bloku s převodovkou
Typ: 502-00 (jednovýfuk)
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 65 mm
Objem válců: 171,7 ccm
Maximální výkon: 9,5 ks při 4.750 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 7,3
Max. kroutící moment: 1,27 kgm při 4.000 ot./min.
Počet hlavních ložisek: 3, kuličková 6304
Ojniční ložisko: válečkové
Hlava válce: hliníková, slitina ČSN 42 4330
Válec: ze šedé litiny, ČSN 42 2424
Chlazení: vzduchem, nucené větrákem
Zapalování: bateriové PAL 12 V
Baterie: 12V/14 Ah
Dynamospouštěč: PAL 12V/90 W
Předstih: 3,5 mm před HÚ
Svíčka: PAL 14/240

Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru 1 : 20
Karburátor: Jikov 2924 S 11 (Ø příruby 24 mm) monoblok
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni
Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 54 článků, běžícím v olejové lázni
Převodový poměr: 40 : 21 zubů

Převodovka: v bloku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převody:
1 – 1 : 15,76
2 – 1 : 8,80
3 – 1 : 6,36
4 – 1 : 5,08
Řazení: nožní, dvojzvratným pedálem po levé straně, se samočinným vypínáním spojky
Sekundární převod: zapouzdřeným válečkovým řetězem 1/2 x 5/16", 99+1 článek
Převodový poměr: 1 : 1,294

Rám: bezrámová konstrukce - samonosná karoserie z ocelového plechu
Pérování vpředu: tlačenou kývačkou s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením
Zdvih předního pérování: 100 mm
Pérování vzadu: kyvnou vidlicí s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením
Zdvih zadního pérování: 100 mm
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční páčkou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem od nožního pedálu na pravé straně
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm
Kola: 12", vzájemně vyměnitelná
Ráfky: 2,15 B x 12" dělené, upevněné šrouby k pětiramenné hvězdici náboje kola
Pneumatiky: 3,25 – 12 s duší

Délka: 2.000 mm
Šířka: 685 mm
Výška: 1.020 mm (bez plexiskla)
Rozvor: 1.345 mm
Světlost: 130 mm

Výška sedla: mm

Váha bez paliva: 142 kg
Pohotovostní váha: 150 kg
Povolené zatížení: 150 kg
Celková váha: 300 kg
Objem nádrže: 12 litrů
Náplň oleje v převodovce:

Spotřeba na 100 km: 3,3 litru (při rychlosti 55 km/hod.)

Nejvyšší rychlost: 83 km/hod.
Stoupavost s plným zatížením: 38%
Titulní stránka I.vydání Technického popisu a jízdního návodu k Čezetě 502-00 a Čezetě 502-01 z roku 1960.
foto Hošťálek
KOMENTÁŘE:

14.1.2021 Petr Žák:
Dobrý den pane Hošťálek,
ČZ 175/502 neměla již pérvání gumovými bloky, ale šroubovými pružinami s tlumiči.
Gumové bloky měl skůtr ČZ 175/501.
Jinak super sbírka informací na Vašich stránách!
Zdravím Vás
 
28.4.2021 Petr Hošťálek:
Dobrý den pane Žáku,
já to samozřejmě vím, to byla jedna ze zásadních změn modelu 502. Na stránky se to dostalo mou nepozorností, kdy jsem to při přepisování přehlédl. Takže děkuji a už jsem to opravil...
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text