![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 SIDECARY - přehled výrobců
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
V této podobě stojí v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Vystavený exponát měl na nádrži obtisky, které ale na běžně prodávaných mopedech nebyly. Na této detailní fotografii je znát, že plastový filtr vzduchu byl v originálu velmi často stříkán stříbrnou barvou, která ale na silonovém výlisku příliš nedržela a brzy se oloupala či setřela. V případě, že zvenku stopy po stříbrném nátěru neobjevíte, dobře prohlédněte výlisky uvnitř, kde v koutech bývají stopy nástřiku dochované. Pro Holandsko se dodávala nádrž s obtiskem Jawa a bíle nastříkaný konec zadního blatníku. Boky nádrže v exportním provedení mohly mít takto barevné pole, nebo ve stejném tvaru pole chromované. V této podobě totiž bylo legislativně pokládáno za jízdní kolo, takže nepodléhalo registraci, nemusela se z něj platit daň ani pojistka a k jeho řízení se nevyžadoval řidičský průkaz. Aby bylo už zdálky zřejmé, že se jedná o takto "uškrcené" provedení, měl prodejce povinnost montovat na přední blatník žlutou podélnou tabulku z plastické hmoty, kvůli které měly exportní Stadiony na hřbetu blatníku již připravené dva otvory. Uškrcené mopedy ani nemusely mít houkačku, takže některé exempláře měly montované pouze zaslepovací plechové víčko na tři šroubky, buď v tmavočervené, nebo šedobéžové (blatníkové) barvě. |