![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1961 AERO - MINOR Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
2.10.2023 A - AERO - MINOR 10.9.2023 Tiskové zprávy - DEPO-MOTO-ART předpremiéra 29.8.2023 Z - Z 4 "Silná čtyřka" |
|
PREMIER - závodní jízdní kola 1937PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Vyobrazená provedení jsou polozávodní a závodní kola, nabízená v katalogu pro rok 1937.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rám byl z extralehkých anglických speciálních rour "Reynold 531". To byly obzvlášť odolné tenkostěnné trubky ze specielní oceli nejlepší kvality. Přední vidlice měla štíhlá, výrazně kónicky tvarovaná ramena, přičemž jejich zahnuté konce byly uvnitř zesílené. Ocelová korunka vidlice byla rovněž uvnitř zesílená. Samozřejmostí bylo otevřené uložení zadní osy, umožňující co nejrychlejší demontáž kola. Řidítka, náby kol, ráfky, niple, pedály, brzdy a nosná konstrukce sedla byly z lehkého kovu - hliníkové slitiny podobné pevnosti, ale pouze třetinovou specifickou váhou. Součástí výbavy bylo prvotřídní precizní uložení šlapacího středu, anglický speciální řetěz, třístupňová přehazovačka "Champion" a speciální (metalické) lakování, umocňující dokonalost a eleganci kola.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|