![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: Svatební oznámení pro Libora Gýnu FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" DŘEVOPLYN - náhradní paliva ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
27.3.2023 T - TATRA T 600 Tatraplan Č - ČZ 125 A Ostatní - Vlaječka "8. Braunbergfahrt 2004" |
|
PRAGA - sidecary"Automobilka Praga", Českomoravská - Kolben - Daněk, Karlova 22, Praha VIII
Podvozek sidecarů Praga byl tvořen trojúhelníkovým rámem s ocelových trubek, pájených mosazí do lisovaných spojek. K motocyklům typu Praga BD 500 byl připojen dvěma kulovými klouby a pružnou vzpěrou, tvořenou listovým pérem. Kolo sidecaru bylo stejné, tudíž záměnné s koly motocyklu, bylo upevněné třemi šrouby, procházejícími středovým nábojem. Tvar karoserie sidecaru byl nepopiratelně "inspirován" americkým sidecarem Harley-Davidson; karoserie byla posazena na podélná listová péra, měla vstupní dvířka a na její zádi bylo upevněno kompletní rezervní kolo. Blatník byl připevněn k boku karoserie.
Sidecar byl lakován ve dvoubarevné kombinaci se zlatými linkami, odpovídající lakování motocyklu. |