|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 STADION závodní silniční - 1960 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
OPEL P4Levný osobní (lidový) vůz klasické koncepce se čtyřválcovým motorem SV, vyráběný v období 1935 - 1937. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje Opel P4: Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 67,5 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 074 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 23 ks při 3 400 ot./min. (3.540 ot./min.) Písty: z lehké slitiny Alusil Ojnice: podélně vrtané Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní částí karteru Hlava válců: snímací, plochá, ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Časování: sání otevírá 5° před horní úvratí sání zavírá 39° po spodní uvrati výfuk otevírá 50° před spodní úvratí výfuk zavírá 6°po horní uvati Karburátor: spádový Opel, licence Carter s akcelerační pumpičkou Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, termosyfonové Chlazení od roku 1936: nucené s vodní pumpou a ventilátorem za chladičem Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,2 litrů ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Olejový filtr: A.C. Zapalování: 6V Bosch, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Předstih: 45°před horní úvratí Rozsah automatického předstihu: 32° Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Baterie: 6 V/62,5 Ah v motorovém prostoru Rozdělovač: Bosch VE 4 Zapalovací cívka: Bosch TE 6/3 Svíčky: Bosch W 145 T1; Beru K 145 b 1/14 Dynamo: Bosch DE 6 (16-18 A) - 6 V/90 W Starter: Bosch CG 0,6/6 (0,6 PS) Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: Opel, 3-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Převody: 1.stupeň - 1 : 3,56 2.stupeň - 1 : 1,73 3.stupeň - 1 : 1,0 Zpátečka - 1 : 4,44 Náplň oleje v převodovce: 0,35 litru Převodovka u modelů "Spezial": 4-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,143 Náplň oleje v rozvodovce: 0,9 litru Rám: obdélníkový z U profilů se 7 příčkami Přední náprava: pevná kovaná, profil "I" Přední pérování: podélná listová péra, doplněná olejovými tlumiči Zadní náprava: pevná Zadní pérování: podélnými listovými péry s olejovými tlumiči Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo Nožní brzda: mechanická se servoúčinkem, působící lanky na všechna kola Ruční brzda: mechanická, působící lanky na zadní kola Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: plné ocelové disky, upevněné čtyřmi šrouby s malou roztečí Ráfky: prohloubené 3,00 D x 17" Pneumatiky: 4,25 – 17 Rozvor: 2 286 mm Rozchod vpředu: 1 118 mm Rozchod vzadu: 1 168 mm Délka vozu: 3 340 mm Šířka: 1 425 mm Výška: 1 640 mm Světlost: 190 mm Nejmenší průměr otáčení: 12,2 m vlevo, 11,7 m vpravo Vlastní váha zavřeného vozu: 755 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 150 kg Nejvyšší rychlost: 85 km / hod. Spotřeba na 100 km: 8½ - 9 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Objem nádrže: 31 litrů (v zádi vozu) Spotřeba při trvalé rychlosti 50 km/h: 7,0 litru Spotřeba při trvalé rychlosti 70 km/h: 8,7 litru Spotřeba při 68 km/h průměru: 9,0 litru Cena: 1.650,- RM až 1.800,- RM (říšských marek) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |