|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
LEONETTE Mustang M 20
Brazilský lehký motocykl s československým motorem Jawa 50 typ 20, vyráběný firmou L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brazil.
Koncem padesátých let šéf a majitel firmy, pan Leon Herzog, původem polský emigrant, navázal obchodní styky se socialistickým Československem. Výsledkem bylo nejprve doplnění prodejního programu firmy o dovážené malé motocykly Jawa 50 - Pionýr, posléze i výroba vlastních malých motocyklů, do kterých pan Herzog montoval české motory.
Vrcholem celé řady se stala sportovní verze, inspirovaná italským mopedem Vittoria, ale osazená československým třírychlostním motorem Jawa 50 typ 20.
Firma L.Herzog S.A. nabízela svého padesátikubíkového "Mustanga" M 20 na rozdíl od nás dokonce ve třech různých variantách! Ty se lišily především sportovnějšími, méně sportovními, či dokonce téměř závodními řidítky a třemi různými variantami sedla.
Pan Herzog prostě uměl na požadavky trhu reagovat daleko pružněji než socialistické plánované hospodářství a vyplácelo se mu to, přestože své mopedy a malé motocykly vyráběl v podstatně menších sériích, než naše Považské strojárne n.p.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
|