|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JAWA 350 ccm typ 361 OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
JUNIOR typ MF 98 ccm
Motorové kolo s pomocným motorem F&S 98 ccm.
Motorové kolo rakouského výrobce jízdních kol
Steirische Fahrradwerke "JUNIOR", Graz-Puntigam ze Steiermarku bylo posledním nabízeným "bonbónkem" firemního katalogu. V prospektu výrobce tvrdil, že: "Kvalita a líbivá forma každého kusu, který naši továrnu opouští, přináší nám nové spokojené zákazníky. Náš stále stoupající odbyt je toho nejpádnějším důkazem. Z nasbíraných zkušeností a prozíravé konstrukce vznikl tento náš nový model, vysoce hodnotný v materiálu a zpracování, ale levný a spolehlivý v provozu".
Prospekt z roku 1937, ve kterém firma nabízela nejen širokou škálu typů jízdních kol, ale jako poslední položku i kolo motorové, u nějž se chlubila tím, že náklady na jeden kilometr jsou pouhý jeden Pfennig!
Sachs-Motor: 98 ccm s odnímatelnou hlavou válce, výkon 2 1/4 koně, zapalování setrvačníkovým magnetem
Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech. Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče Rám: Speciální zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Nízké těžiště, výška sedla 750 mm. Přední vidlice: měkce pérující, lisovaná z ocelového plechu Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky Řidítka: široká motocyklová, s otočnou rukojetí plynu Pneumatiky: 26 x 2,25" Sedlo: velké "Elastik" sedlo Nádrž: obsah 7 litrů, benzínový kohout s rezervou Spotřeba na 100 km: 2 litry směsi benzínu s olejem v poměru 20 : 1 Cena: Stroj připravený k jízdě včetně dokladů RM 335,- (Říšských Marek)
Obálka firemního prospektu nového modelu Junior-Motorfahrrad "MF 1939" s motorem Sachs 98 ccm, vyráběného od roku 1939.
Cena zůstávala stejná - 335,- RM (Říšských Marek)
Sachs-Motor: 98 ccm s odnímatelnou hlavou válce, výkon 2 1/4 koně, zapalování setrvačníkovým magnetem
Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech. Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče Rám: Speciální Ia zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Zadní vidlice s "vypadávacím" zadním kolem, obzvlášt nízké těžiště. Přední vidlice: měkce pérující, seřizovatelná vidlice, lisovaná z ocelového plechu Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola, použitelná pro přípojku tachometru Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky a zesíleným dvojitým brzdovým pláštěm Kola: Široké ocelové ráfky s prohloubeným hřbetem a 2,5 mm silnými dráty. Díky "vypadávacímu" uspořádání lehce a rychle vyměnitelná. Pneumatiky: značkové 26 x 2,25" s drátem v okraji, se zesíleným běhounem Řidítka: široká sportovní, nastavitelná, s otočnou rukojetí plynu a účelnými ovládacími páčkami Sedlo: vínově rudé sedlo na tažných pružinách, s velkou sedací plochou, nastavitelné Osvětlení: Bosch-Setrvačníkové zapalování s osvětlením, Bosch reflektor, suché baterie pro parkovací světlo Stojánek:> opevněný pod sedlovou rourou rámu, ovzvláště stabilní, umožňující bezpečné odstavení Nosič: uspořádáný vcelku s rámem, obzvlášť silný, Nosná plocha 18 x 43 cm Příslušenství: Kompletní nářadí, přední a zadní číslová tabulka s koncovým světlem, Reflektor s přepínačem klopeného světla, pouzdro na suché baterie, houkačka a pumúpička, kožená brašna na nářadí Váha: 60 kg, délka 2 080 mm, výška sedla 750 mm |