![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP SIDECARY - přehled výrobců TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
12.5.2025 B - BMW - motocykl typ R 51 6.5.2025 M - MERCEDES - BENZ 170-V 5.5.2025 J - JAWA 250 - pérák |
|
JAWETTA typ 551/03 "Sport Special" (Export)různě upravený pro export do zemí s odlišnými předpisy zejména co do maximální povolené rychlosti. Úpravy se týkaly jednak výkonového provedení motoru, jednak doplňků vyžádaných konkrétním zahraničním odběratelem. Výrobce: Závody 9.května Jawa n.p., závod Strašnice Výrobce motoru: Motor-Jikov n.p. České Budějovice Exportní provedení Jawetta Super Sport ve dvoubarevném lakování s vlevo vyvedeným doutníkovým výfukem z mopedu Stadion mělo sice úzká sportovní řidítka s větrným štítkem, ale také kryt kolen. Exportní provedení Jawetta Super Sport ve dvoubarevném lakování, opět se sportovními řidítky a krytem kolen, ale v tomto případě se dvěma doutníkovými výfuky z mopedu Stadion. V propagačním tisku bylo zmíněno, že použití dvou tlumičů má snížit hlučnost, spíš se ale jednalo jen o optický efekt a parádu. V Holandsku bylo nabízeno i dvousedadlové provedení - mopedy prodejce osazoval svým dvojsedlem, sklopnými zadními stupačkami a odlišnou koncovou lampičkou. Na předním blatníku byl žlutý štítek, avizující že jde o moped s omezenou maximální rychlostí, který nevyžadoval řidičák a směl na cyklostezku. Otázka je, jakou životnost mohla Jawetta při obsazení dvěma osobami mít, když se z praxe vědělo, že její samonosná konstrukce je co do tuhosti a stabilnosti problematická i v obsazení jezdcem jedním. |