![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC Motocykly civilní - DOUGLAS 2¾ HP - 1914 |
|
JAWA 250 - panelka (typ 559)Výrobce: Jawa, Závody 9.května n.p., Praha dostal typ 559 podle nové horní poloviny krytu reflektoru, který tvořil panel, kryjící řidítka až k ovládacím rukojetím. V panelu byl zakomponován i nový tachometr a uzamykatelná spínací skříňka s patentní vložkou FAB. Přepínač tlumeného a dálkového světla s tlačítkem houkačky u předchozího typu 353 chromovaný byl nově v barvě, aby opticky dotvářel linii panelu. Novinkou byly i návleky rukojetí (hefty) už ne soudečkovitého tvaru, ale válcové. Zpětné zrcátko stroj neměl, nebylo v té době povinné. Provedení na fotografii, které bylo vsazeno do levého konce řidítka, bylo v nabídce tehdejších prodejen Mototechna. |