![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
ITAR 350
Původně firmu ITAR vlastnil J. Janatka, Praha - Smíchov, Štefánikova 30.
Byl zde vyráběn motocykl ITAR 750 ccm, což byl čtyřtaktní dvouválcový boxer s podélně uloženými válci konstrukce ing. Josefa Zubatého z pražské továrny Walter v Jinonicích. Tento motocykl byl vyráběn pro československou armádu, ale když v roce 1926 armáda další objednávku odřekla, firma začala mít velké problémy a byla převzata podnikatelem Holubovským, který zde pokračoval ve výrobě nejen původního (nyní vylepšeného) podélného ležatého dvouválce, ale i několika typů konvenčních motocyklů 350 a 500 ccm, používajících anglické motory JAP a anglické převodovky Burman. V roce 1930 firma ITAR definitivně skončila.
V roce 1929 továrna v inserátu uváděla:
První československý motocykl moderní koncepce: motor JAP, rychlostní skříň Burman, předimensované expansní brzdy, ballonové pneu, nízká poloha sedla, otočné rukojeti, tlumiče nárazů, luxusní úprava. Všem, kdo neměli příležitost prohlédnout si tento prvotřídní výrobek u příležitosti jarního veletrhu, pošleme prospekty na požádání zdarma. Prodej též na splátky. |