![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 SIDECARY - přehled výrobců FAVORIT - sidecary PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
HH.R.D. - VincentVýrobce: The Vincent-HRD Co., Ltd., The Great North Road, Stevenage celý článek HAIVýrobce: HAI - MOTORENFABRIK, Wien 25 - Liesing celý článek HANOMAG - osobní 1,3 litru typ 13 - 1939HANOMAG - tahač 55 Diesel-Schnell-TransporterVýrobce: HANOMAG/HANNOVER, Automobil- und Schlepperbau celý článek HANOMAG - tahač SS 100 GigantNěmecká firma Hanomag – Hannoversche Maschinenbau A.G. se sídlem v Hannoveru se zabývala výrobou vozidel už v letech před první světovou válkou a dá se říci, že její záběr byl pořádně široký. Od lokomotiv až po parní traktory, určené převážně pro zemědělské použití. První automobil s benzínovým motorem vyjel z továrny v roce 1924 – byl to legendární dvousedadlový vozík ... celý článek HANOMAG - tahač SS 20Výrobce: Hannoversche Maschinenbau A.G., Hannover celý článek HANOMAG - traktor RL 20 - malý zemědělský dieselMotor má odnímatelnou hlavu válců a výměnné válcové vložky ze speciálního materiálu. celý článek HANOMAG 2/10 PS - KommißbrotVýrobce: Hannowersche Maschinenbau AG vorm. Georg Egestorff, Automobilabteilung, Hannover - Linden (Hannoverská strojírna akc.spol. předtím Georg Egestorff, Automobilní oddělení, Hannover - Linden) celý článek HANOMAG SturmHANSA - LLOYD nákladní typ 2½ tuny "Bremen IV D"Výrobce: Hansa-Lloyd-Goliath-Werke AG., Bremen 11, Německo celý článek HARLEY-DAVIDSON 350 typy 1928Výrobce: Harley-Davidson celý článek HARLEY-DAVIDSON sidecaryHARLEY-DAVIDSON typ 42 WLAVýrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A. celý článek HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLCVýrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A. celý článek HECKER K 125Lenaustra3e 7 Nürnberg Telefon 62021 Lehký motocykl s jednoválcovým dvoutaktním motorem značky ILO, který byl uveden na trh až v těsně poválečných letech. celý článek HECKER VM-1Výrobce: Hecker Fahrzeugfabrik, Lenaustra3e 7, Nürnberg, Deutschland celý článek HENDERSONProtože je zde uveden pod písmenem "H" a heslem "Henderson", jsou zde zobrazeny pouze ty stránky, které se týkají motocyklů Henderson. Druhou část prospektu, týkající se motocyklů Super X, najdete v archivu pod písmenem "S" a následným heslem "Super X". celý článek HENSCHEL nákladní typ 30 T 2Výrobce: HENSCHEL & SOHN, Kassel, Deutschland celý článek HENSCHEL nákladní typ 33 B 1Henschel & Sohn GmBH, Kassel, Deutschland celý článek HENSCHEL nákladní typ 33 G 1Od první světové války uběhlo sotva deset let a Německo už se zase začalo plánovitě vyzbrojovat. Všeobecně panoval názor, že válka se prohrála jen souhrou nešťastných rozhodnutí, ta příští, že už se vyhraje. Hlavní je se na ni dobře připravit! Po zkušenostech z války první požadovala Říšská branná moc (Reichswehr) vozidla, schopná provozu ve ztížených ... celý článek HENSCHEL nákladní typ 38 S 1Tudíž první pětitunový nákladní Henschel z roku ... celý článek HENSCHEL nákladní typ 5 GVýrobce: HENSCHEL & SOHN A.-G., KASSEL, DEUTSCHLAND celý článek HKL - polopásvyráběný pro Wehrmacht v období 2.světové války. Výrobce: Büssing-NAG, Vereinigte Nutzkraftwagen A.- G., Braunschweig celý článek HORCH nákladní typ H 3HURIKAN "Rychlík" 250 ccmNa rozdíl od ostatních Hurikanů měl hliníkovou benzínovou i olejovou nádrž, italské závodní ráfky Borrani a přední kolo o průměru 21 palců. Původně byl postaven s motorem o obsahu 250 ccm, ale podle potřeby se v něm mohl střídat i alternativní závodní motor 350 ccm. Závody s ním většinou jezdil František Irmiš z ... celý článek HURIKAN - první prototypPrvní prototyp vznikl za války, ve spolupráci s Františkem Dvořákem a dalšími kamarády z motocyklové branže, ve Vlkově soukromé garáži v Praze na Pankráci, nacházející se v místech, kde se říkalo "Na Zelené lišce". Foto hotového stroje před garáží. celý článek HURIKAN Special 250 výr. číslo 002HURIKAN Special 250 výr. číslo 004To ale bylo, zejména z pohledu podniku, nereálné... celý článek HURIKAN Special 250 výr. číslo 005Jeho konstruktérem byl závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny firmy MOTOR UNION n.p. České Budějovice, která byla později přejmenovaná na n.p. Motor - Jikov České Budějovice. celý článek HURIKAN Special 350 ccm výr. číslo 003čtyřtaktní soutěžní motocykl, postavený v jediném exempláři motocyklovým závodníkem Vladislavem Vlkem v době, kdy byl vedoucím prototypové dílny Motorpalu Jihlava. celý článek |