|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 2010 - Renovace motoru A.K.D. TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary TATRA nákladní typ 111 |
|
HENSCHEL nákladní typ 33 B 1
Třínápravový nákladní vůz se zvýšenou průchodností v terénu, postavený německou firmou
Henschel & Sohn GmBH, Kassel, Deutschland
V roce 1929 byla postavena menší série šestikolových třítunových vozů Henschel typ 33 B 1, které firma nabídla německému Reichswehru, což byly ozbrojené složky "branné moci", z nichž se později stal Wehrmacht.
Tyto vozy měly šestiválcové benzinové motory o výkonu 60 koní. Zároveň vznikla i varianta se šestiválcovým dieselovým motorem o výkonu 100 koní, která měla označení Henschel 33 D 1. Nápadným prvkem, podle kterého byly tyto vozy rozeznatelné už na první pohled, byla hodně nezvyklá, třípaprsková litá kola s děleným ráfkem. Šestikolový podvozek byl zvolen proto, protože se v době, kdy se ještě nestavěly vozy s pohonem obou náprav,vyznačoval větší průchodností v terénu než vůz s jednou zadní nápravou. Vyobrazený Henschel typ 33 B 1 se stal předchůdcem pozdějšího typu Heschel 33 G 1, který se dočkal oficiálního zařazení do výzbroje Wehrmachtu.
Z knihy Deutscher Flugzeugbau - Handbuch der Luftfahrttechnik, autor dipl. ing. O. Hollbach, vydané v roce 1939, je tento schematický nákres pojízdné dílny pro polní letiště na podvozku Henschel 33 B 1.
|