|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 2010 - Renovace motoru A.K.D. 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
GOULDING - sidecar typ Ls
Americký sidecar (konstrukce Jamese Gouldinga), používaný zejména firmami Harley-Davidson a Indian.
Tento model, určený hlavně pro motocykly o obsahu 750 ccm, měl označení Litecar Ls. Jeho sidecarové kolo bylo pružně zavěšené na příčném výkyvném ramenu, uloženém na zadní rámové trubce motocyklu v kulovém, v gumě uloženém, kloubu. Bylo odpérované podélným, speciálně ohnutým, listovým pérem. Celoplechová karoserie sidecaru, opatřená nástupními dvířky, seděla svou zadní částí na příčném poloeliptickém péru, přední část karoserie byla nesena dvojicí "kočárkových" spirálových per. Tyto sidecary se vyráběly v pravo- i levostranném provedení a používaly se nejen pro vojenské, ale hlavně pro civilní stroje.
Civilní a vojenské provedení sidecaru Goulding Litecar Ls ve spojení s motocykly Harley-Davidson WLA. Pro snazší manipulování při parkování mají oba vyobrazené motocykly do převodovek doplněna soukolí zpětného chodu, takže je s nimi možné couvat.
Majitelem obou renovovaných strojů je rakouský sběratel Robert Resnitzek z Vídně.
Sidecary Goulding Ls se montovaly motocyklům Harley-Davidson už od konce dvacátých let. Tady ve spojení s modelem WL 750 ccm z roku asi 1938.
|