![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
2.10.2023 A - AERO - MINOR 10.9.2023 Tiskové zprávy - DEPO-MOTO-ART předpremiéra 29.8.2023 Z - Z 4 "Silná čtyřka" |
|
GULLIVERVýrobce: L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil
Mopedy Gulliver (jak se v Brazílii říkalo "motocicletas") byly logickým pokračováním výroby jízdních kol Gulliver.
Majitel firmy, pan Leon Herzog, razil zásadu, že musí být celé poskládané z velocipedových dílů vlastní výroby. V podstatě je pouze doplnil nakupovaným francouzským motorkem Lavalette, což byl v té době snad nejjednodušší sériově vyráběný pomocný motorek, určený k pohonu jízdních kol. Na snímku je moped Gulliver s motorem Lavalette v provedení z roku 1955 při předvádění na autosalonu v Rio de Janeiru. Jeho konstrukce byla vzorem jednoduchosti. Vycházela z jízdního kola a neměla, podobně jako některé tehdejší francouzské konstrukce, ani pérovanou přední vidlici. Moped Gulliver nebyl odpérovaný, i vpředu si vystačil s obyčejnou vidlicí z jízdního kola a přední kolo dokonce nemělo žádnou brzdu. Na snímku je záběr z reklamní akce, provázející představení mopedů Gulliver v roce 1955, kde se slibovalo ujetí 80 kilometrů s pouze jediným litrem benzínu...
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
|