|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 |
|
FAVORIT - sidecary
Výrobce:
JOSEF TŮMA, Praha XI. - Žižkov, Poděbradova 103
Tůmovo obloukové sidecarové chassis
sloužící současně jako reservní zásobník benzinu. Patentováno ve všech kulturních státech.
Hlavní podstata tohoto sidecarového chassis - chromované oblouky tvořící nedělitelný celek jsou zhotoveny se zvlášť k svému účelu zušlechtěných rour a zaručují svojí pevností klidnou a bezpečnou jízdu.
Přední roura klene se přes sidecarovou loď a zvyšuje ladnost celku. Otvorem, do kterého jest do roury u středu zašroubována ozdobná figurka, benzinový zásobník se naplňuje; na dolním konci oblouku, v zadní části sidecaru, jest otvor výpustní.
Uložení nosných per jest ideálně rozřešeno a zaručuje nepřekonatelné odpérování karoserie s tou výhodou, že jednoduchou manipulací možno jest funkci per sesíliti neb seslabiti.
Celé chassis je lehké, klade nepatrný požadavek na stroj a pro svoje nízko uložené těžiště poskytuje úplnou jistotu jízdy. Přimontováno ke stroji jest čtyřmi přípoji na čepy. Osa kola jest uchycena na obou koncích v chromovaném rourovém rámu, který současně slouží k upevnění blatníku, a umožňuje jejím odšroubováním montáž sidecarového kola právě tak lehce a rychle, jako u motocyklu.
Na tomtéž rourovém rámu vpředu jest upevněna reservní nádrž, která pojme ca 2,5 l oleje. Benzinový zásobník možno naplniti ca 8,5 l benzinu.
Jako karoserie jest užito Tůmova sportovního, luxusně vypraveného holandského dřeváčku, který našel mezi motoristy široké obliby.
Sidecary tyto jsou vyráběny pod názvem FAVORIT - Grand-Prix sportovní neb cestovní.
Cena komplet. chassis s pneumatikou .................................. Kč 2.350,- Cena kompl. sidecaru s násl. standartním příslušenstvím ..... Kč 3.550,- 3-dílný chránič proti větru, 2 sidecarové pokrývky, čalouněná opěradla na ruce, Chromovaný nosič zavazadel, komplet. sidecarová lampička. Tyto sidecary hodí se ku každému stroji, pro svoji lehkost i ku 350 cm, a montuji je dle potřeby jako levo- či pravostranné. Dodací lhůta ku každému stroji během 6 hodin. |