|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION závodní silniční - 1960 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 TAP - sidecary Tlustoš Kbely TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
FORD Köln - Model YMalý osobní vůz firmy Ford, vyvinutý pro evropské poměry, který byl vyráběn v Německu (Köln) v letech 1933 - 1936. Výrobce: FORD MOTOR COMPANY A.G., Köln a. Rhein
Vůz byl vyvinut v Americe a poprvé představen v Anglii, 21. února 1932 na výstavě v Londýně, pochopitelně s volantem vpravo.
Toto je konkrétní snímek z výstavy, určený pro zprávu do tisku. Jednalo se ale ještě o prototyp. Vozy, které se sériově začaly vyrábět v anglickém Dagenhamu až od srpna, měly menší (nižší) chladič a odlišné boky kapoty jen s devíti mřížkami. Německá filiálka představila typ "Y" označený jako Modell "Ford Köln" poprvé na Berlínském autosalonu v únoru 1933, který byl zatím ještě s anglickou verzí identický. Současně už ale představila i Cabriolet vlastního, německého, provedení, který měl ve srovnání s anglickým originálem prostornější a pohodlnější karoserii.
Technické údaje typu Y:
Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 56,6 mm Zdvih: 92,5 mm Obsah: 921 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,2 Výkon: 21 koní při 3.400 ot./min. Kroutící moment: Blok motoru: ze šedé litiny, vcelku s klikovou skříní Písty: z hliníkové slitiny Počet kroužků: 2 kompresní, 1 stírací Klikový hřídel: z mangan-uhlíkové oceli Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventily: spodové SV, bez seřizovacích šroubků Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly z Novotexu Karburátor: spádový, Solex Doprava paliva: benzínovým čerpadlem Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované dvoukřídlovým větrákem Objem chadící vody: 7 litrů Mazání: tlakové a rozstřikovací Náplň oleje: 2,5 litru v olejové vaně Výfukový tlumič: Ford Zapalování: 6V bateriové s cívkou a rozdělovačem Předstih: automatický (odstředivě stavitelný) Baterie: 6 V / 80 Ah (pod kapotou) Dynamo: 6 V / 90 W s regulací třetím uhlíkem Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se synchronizací 2. a 3. stupně Převody: 1.stupeň – 1 : 3,40 2.stupeň – 1 : 1,96 3.stupeň – 1 : 1 Hnací náprava: zadní – pevná s opěrnou rourou Převod zadní nápravy: 1 : 5,50 (nebo 1 : 5,11) Pérování vzadu: příčným listovým pérem, s hydraulickými tlumiči Přední náprava: pevná Pérování vpředu: příčným listovým pérem, s hydraulickými tlumiči Rám: z plechových lisovaných U-profilů Řízení: šnekové, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, bubnová, táhly na všechna kola Ruční brzda: mechanická, táhly na zadní kola Mazání podvozku: jednotlivými mazničkami Kola: drátová s odporově přivařovanými dráty, upevněná na 5 šroubů Pneumatiky: 4,50 – 17" Rozvor: 2.286 mm Rozchod vpředu: 1.143 mm Rozchod vzadu: 1.143 mm Délka vozu: 3.630 mm Šířka: 1.370 mm Výška: 1.630 mm Průměr otáčení: 10 m Váha podvozku: 540 kg Celková váha vozu: 700 - 750 kg (dle provedení) Celková přípustná váha: 1.000 kg Nejvyšší rychlost: 85 - 90 km/hod. Spotřeba na 100 km: 7,5 – 8 litrů Objem nádrže: 30 litrů (v zádi vozu) |