|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JIKOV - karburátory motocyklové ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
29.10.2024 P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) 25.10.2024 Ostatní - HARLEY-CLUB DRESDEN |
|
NSU 200 typ Super Lux - 1956
Jednoválcový dvoutaktní motocykl s obsahem motoru 200 ccm, vyráběný tradiční německou firmou
NSU Motorenwerke A.G., Neckarsulm/Würtemberg, BRD
Dvoustovka se u firmy NSU objevila už v třicátých letech před druhou světovou válkou. Byla to státem podporovaná obsahová třída, z níž se platily nejmenší daně a přitom už to "jelo". Němci tyto stroje pokládali za ideální pro masovou motorizaci v rámci vojenské připravenosti národa, která následně vyvrcholila druhou světovou válkou.
Po skončení války navázala většina firem tam, kde s civilní výrobou skončila v roce 1939. To znamenalo, že většina firem pokračovala ve výrobě dvoustovek i po válce.
Konstrukčně zcela nová koncepce motocyklu s páteřovým lisovaným rámem a uvnitř ukrytým pérováním zadní kyvné vidlice se ve výrobním programu firmy NSU objevila v polovině padesátých let, kdy definitivně skončila výroba legendárního typu NSU 251 OSL, vyráběného od roku 1933.
|