|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
29.10.2024 P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) 25.10.2024 Ostatní - HARLEY-CLUB DRESDEN |
|
ES-KA Mofa 98 - model 1937Motorové kolo chebské továrny ES-KA Závody, Kastrup & Swetlik, Cheb, opatřené motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.
Reklamní pérovka z roku 1937, nabízející motokolo zatím ještě s vysokým rámem pánského typu, stejným jako v roce 1936.
V tomto letáku, stejně jako v následujícím prospektu továrna zdůrazňovala, že k řízení těchto motokol není třeba ani řidičský průkaz, ani policejní číslo (SPZ) a dokonce ani povinné ručení!
Cena (viz účet) byla v roce 1938 3.300,- Kč včetně 6,5% daně z obratu.
Bylo to dost, protože Jawa 175, tedy motocykl schopný regulérního provozu i ve dvou, stál v roce 1936 jen o sto padesát korun víc. Potenciální zákazníky tak motivovalo nejvíc to, že k řízení motorového kola nebyl vyžadován řidičský průkaz, ani registrace a povinnost mít policejní číslo. To se ale už v březnu 1939 s příchodem Protektorátu Böhmen und Mähren změnilo a registrace, včetně dovybavení koncovým a parkovacím světlem se podle německých předpisů stala nutná. |