![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO - MINOR ERA - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
5.7.2025 D - DKW typ RT 125 1.7.2025 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 30.6.2025 D - DKW typ KM 200 |
|
Model letadla "Nebeská blecha"Stroj byl velmi neorthodoxní koncepce. Měl dvě za sebou tandémově uspořádaná křídla, ale zcela postrádal klasickou výškovku. Řídil se pouze kniplem, neměl na koncích křídel klapky, tudíž ani pedály. K jeho pohonu stačil motor o pouhých cca 20 koních (Mignet použil francouzský, invertně montovaný, dvouválcový dvoutakt Aubier-Dunné. Po únoru 1948 ale u nás došlo k zákazu soukromého létání a tak mu tehdejšími složkami národní bezpečnosti byla zabavena nejprve vrtule a když se zjistilo, že si během několika dnů udělal vlastnoručně další a létá znovu, sebrali mu letadélko celé. Parýzkovu "Blechu" Bezpečnost následně ukázala na asi dvou výstavách, než definitivně zmizela. |