JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


OGAR 4 - 1947


Výrobce:
AUTFIT, Průmyslová akc. spol., Praha-Strašnice

Poslední, jen něco přes rok vyráběný, motocykl konstrukce Autfit-Ogar z roku 1947.
Jeho výroba skončila v okamžiku, kdy došlo ke znárodnění továrny a jejímu nařízenému začlenění pod firmu Jawa jako "závod Strašnice".
Technické údaje:

Druh vozidla: Motocykl sólo
Výrobce: Autfit, Praha Strašnice
Tovární značka a typ: OGAR 4
Rok výroby: 1947
Barva: černá v kombinaci s červenou a zlatými linkami

Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s převodovou skříní
Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 68
Obsah: 245 ccm
Výkon: 9 ks
Stupeň komprese: 1 : 6,25
Karburátor: jednošoupátkový Jikov 2924
Zapalování: bateriové 6 V
Dynamo: setrvačníkové Bosch 6V/50W nebo VTB Praha 6V-50/75 W
Baterie: Varta typ 3 FR 1G - 6V/7Ah

Primární převod: řetězem 1/2" x 5/18"
Spojka: vícelamelová v olejové lázni
Převodovka: 4-stupňová
Řazení: nožní, na levé straně, s pomocnou ruční pákou
Sekundární převod: řetězem 1/2" x 5/18"

Rám: trubkový svařovaný
Přední vidlice: teleskopická se spirálovými pružinami
Tlumič řízení: třecí, stavitelný růžicí uprostřed řidítek
Brzdy: čelisťové bubnové, Ø bubnu 190 mm
Kola: drátová, 19" palcová
Ráfky: 2,5 x 19"
Pneu přední: 3,25 - 19
Pneu zadní: 3,25 - 19

Parametry:
Rozvor: 1.345 mm
Délka: 2.090 mm
Šířka: 730 mm
Výška: 970 mm
Světlost: 120 mm

Váha pohotovostní: kg

Objem nádrže: 10 litrů, z toho cca 2 litry reserva
Spotřeba: 3,8 l / 100 km
Max. rychlost: 105 km/hod.
Poválečný Ogar byl osazen niklovaným karburátorem Jikov 2924 s filtrem vzduchu s otočnou růžicí a plovákovou komorou velkého průměru s horním přívodem paliva.
Detail čísla motoru na horní ploše levé půlky karteru (za startovací pákou).