JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ES-KA Mofa 98 - 1938

Motorové kolo s pomocným motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.

Es-ka Mofa 98 zleva
Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs v bloku s dvourychlostní převodovkou
Vrtání / Zdvih: 48 mm x 54 mm
Obsah: 98 ccm
Výkon / otáčky: 2,25 ks při 3.500 ot.min.
Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:25 (1:20 během záběhu)
Elektrická výzbroj: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W
Zapalovací svíčka: Bosch DM 45 T 1 (rozebíratelná)
Primární převod: čelními ozubenými koly, běžícími v náplni tuku
Spojka: vícelamelová korková, běžící v náplni tuku
Převodovka: 2-rychlostní s náplní tuku
Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže a odpérovaným táhlem
Startování: rozšlapáním na stojanu při zařazeném rychlostním stupni
Sekundární převod: válečkovým řetězem
Objem nádrže: 5 l

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Váha stroje: 62 kg
Užitečné zatížení: 100 kg
Spotřeba: 2,0 l / 100 km
Max. rychlost: 60 Km/hod.
ES-KA Mofa 98 zprava