![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1961 ZETOR 25 - traktor 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
10.7.2025 R - RENAULT 4CV P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) Š - ŠKODA nákladní typ 254 D |
|
JAWA 250 Rikša - typ 80Výrobce: Zbrojovka Brno n.p., Závod Praha - Strašnice
Demontáží zadního blatníku, kola a kluzáků pérování a následným připojením pomocného rámu s pevnou zadní nápravou se samosvorným diferenciálem, se z normálního motocyklu stala tříkolka, na kterou bylo možno namontovat nákladní karoserii.
Tento stroj původně sloužil u spojových montérů v Milevsku. Nyní je stroj plně provozuschopný a po stránce originality odpovídá době, kdy byl používán, včetně například takové úpravy, jako bylo přemístění přední číslové tabulky na boky blatníku, což požadovala změna předpisů v šedesátých letech. Citlivým restaurátorem tohoto poměrně vzácného stroje byl Pavel Šesták z Českých Budějovic.
více o rikšách Jawa zde:
Exponát Jawa-Rikša byl od května 2017 z exposice natrvalo vyřazen.
|