|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ZETOR 25 - traktor FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
29.10.2024 P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) 25.10.2024 Ostatní - HARLEY-CLUB DRESDEN |
|
HARLEY-DAVIDSON 42 WLA - 1943Armádní motocykl s dvouválcovým motorem 750 ccm, používaný nejen americkými, ale především sovětskými, polskými a dalšími spojeneckými jednotkami. Výrobce: Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.
Technické údaje:
Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV (Flathead) Vrtání: Ø 69 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 748 ccm Výkon / otáčky: 26 ks při 5.400 ot.min. (18,76 kW) Karburátor: Linkert M 88 Elektrická výzbroj: 6 V, ukostřen minus pól (-) Objem nádrže: Parametry: Délka: 2235 mm Šířka: 900 mm Výška: 1016 mm Váha: 262 kg Spotřeba: 5,0 l / 100 km Max. rychlost: 65 mph (cca 105 Km/hod.) sólo
Motocykl od druhé světové války, kdy byl zakoupen od organizace UNRRA, vystřídal několik majitelů a je používán dodnes. Má platnou čs. poznávací značku, v současné době uloženou v depozitu dopravního inspektorátu.
Petr Hošťálek jej zakoupil r. 1974 ve Vlašimi v upraveném "zcivilizovaném" stavu. Postupně jej dokompletoval původními díly do originální armádní podoby.
Takhle nějak byl používán americkými jednotkami za druhé světové války. Dochovaný stav s několika individuálními úpravami - například s dvacetilitrovým US kanistrem na benzín v unifikovaném americkém držáku, namontovaném po straně zadního kola.
|