JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Š

ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968)

Tovární závodní speciál, postavený původně pouze ve dvou exemplářích.   celý článek

ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích

Jedenáctsetjednička byla mezi veřejností známá téměř výhradně jako „Tudor“. Byl to první nový osobní vůz, který po skončení druhé světové války vyjel z bran mladoboleslavské škodovky. V podstatě to byl trochu přepracovaný předválečný Popular 1100 OHV a pokud si někdo myslí, že byl výdobytkem až poválečného socialismu, tak nebyl.   celý článek

ŠKODA 1101 osobní vozy

Čtyřsedadlový osobní vůz Škoda 1101
Výrobce:
Automobilové závody, národní podnik, závod Mladá Boleslav

Škoda 1101 - alias "TUDOR" - nebyl v roce 1946 zdaleka tak horká novinka, jak se veřejnosti v době jeho uvedení na trh předkládalo. Byl to vůz, který se průběžně připravoval prakticky po celou válku.
Dnes by se řeklo, že to byl pouze "face-lifting" posledního předválečného Popularu ...   celý článek

ŠKODA 1101 P ("Pohotovostní")

Pohotovostní vůz Škoda 1101 P, známý spíš jako "bojový Tudor", byl čtyřmístný otevřený automobil určený pro použití v armádě a bezpečnostních složkách poválečné Československé republiky.
V podstatě šlo o standardní chassis vozu Škoda 1101 s pohonem 4x2, osazené karoserií jednoduchých tvarů se sklápěcím čelním oknem, skládací plachtovou střechou a nasazovacími, v plachtě zašitými, celuloidovými bočními ...   celý článek

ŠKODA 1102 osobní vozy

Čtyřmístný osobní vůz, pokračovatel původního poválečného typu Škoda 1101 - Tudor.
Facelifting spočíval v nové masce s výraznějšími širšímy žebry, masivnějších náraznících a v novém způsobu řazení, pákou pod volantem.

Výrobce:
AZNP, Mladá Boleslav
  celý článek

ŠKODA 1102 roadster 2+2

Otevřený vůz s karoserií Roadster-kabriolet 2+2, jehož základem byl standardní podvozek čtyřsedadlového osobního vozu Škoda 1102 Tudor.
Výrobcem byl AZNP Škoda, Mladá Boleslav.   celý článek

ŠKODA 1200 "Sedan"

Čtyřmístný čtyřdvéřový osobní automobil, vyráběný od roku 1952, který vešel ve známost pod názvem "Sedan".

Výrobce:
AZNP, Mladá Boleslav

Byl to první typ (int. označení 955) v historii mladoboleslavské továrny, který měl celokovovou pontonovou karoserii bez samostatných blatníků, už ne s kostrou z dřevěných žeber. Jinak většina jeho dílů (80%) byla shodná s předchozím typem Škoda 1102 ...   celý článek

ŠKODA 1200 a 1201 v užitkových verzích

Škoda 1200 dodávka - vzadu s dveřmi otevíranými do strany (panty vlevo). Dodávkové, pick-up, STW a sanitní karoserie na podvozku Škoda 1200.   celý článek

ŠKODA 1200 roadster - prototyp

Prototypový roadster 2+2, realizovaný z karosářských dílů vozu Škoda 1200 - Sedan na kratším podvozku z předchozího typu Škoda 1102 Tudor.
Do sériové výroby se nikdy nedostal.

Výrobce:
AZNP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA 1201

foto: Hošťálek (Liberec 1960) Od roku 1955 vyráběná vylepšená verze "Sedanu" Škoda 1200.
Nový typ měl interní označení 980, pod kapotou výkonnější motor se spádovým karburátorem a zvnějšku se lišil zkrácenými dveřmi, sahajícími pouze k prahům karoserie.
Poprvé u nás měl sériově montované blinkry.

Výrobce:
AZNP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA 1203

Škoda 979 / 3 - prototyp z roku 1957.   celý článek

ŠKODA 418 Popular

Škoda 420 P - tovární fotografie základního dvoudvéřového provedení. První škodovácký automobil, u kterého bylo použito slovní označení "Popular".

Výrobce: ASAP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA 420 P (Popular)

420_foto_63-13 Malý osobní vůz, vyráběný od roku 1934 - první nositel označení "Popular".

Výrobce:
Akciová společnost pro
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V PRAZE.
Závod Mladá Boleslav.
  celý článek

ŠKODA 420 Standard

"Malý" škodovácký vůz nové koncepce, první typ budoucí řady s páteřovým rámem a výkyvnými zadními polonápravami.
Byl představen v dubnu 1933 a jeho označení Škoda 420 znamenalo čtyřválec o výkonu dvaceti koní. Za dobu své produkce (1933-34) byl vyroben v počtu 421 kusů.   celý článek

ŠKODA 422

Škoda 422 v provedení tudor (dvoudvéřová, čtyřsedadlová uzavřená karoserie). Nejmenší typ z nové řady vozů Škoda, která byla uvedena na trh v roce 1929. Typové označení 422 znamenalo čtyřválec o výkonu 22 koňských sil.
Škoda 422 se vyráběla v řadě karosářských variant, jako zavřená dvoudveřová tudor, zavřená čtyřdvéřová sedan, jako kabriolet systému Kellner, jako dvousedadlový roadster, třímístné Coupé-Sport i jako otevřený faeton. Zejména pro taxikáře byl určen čtyřdvéřový ...   celý článek

ŠKODA 430

Škoda 430 tudor (dvoudveřová uzavřená karoserie) model 1929 na barevném vyobrazení z prospektu. Vůz byl vybaven zevnitř ovládaným hledacím reflektorem (na straně řidiče) a otočnou, v noci svítící, směrovou šipkou. Osobní vůz střední třídy, vyráběný automobilkou Škoda Mladá Boleslav v rozmezí let 1929 -1932.
Jeho základní charakteristika byla zakódována v jeho číselném typovém označení:
Škoda 430 - čtyři válce, třicet koní výkonu.

Spolu s menším (lidovějším) typem Škoda 422 byl vůz Škoda 430 nosným modelem nové řady osobních vozů Škoda, které byly poprvé představeny v roce 1929, na podzimním pražském ...   celý článek

ŠKODA 430 - užitkové verze

V roce 1925 skončila svou samostatnou existenci mladoboleslavská automobilka Laurin & Klement a spojila se s plzeňským koncernem Škoda. Od té chvíle to bylo automobilní oddělení Škoda a později ASAP (Akciová společnost automobilového průmyslu).
Původně vyráběné typy laurinských automobilů byly ještě krátce ve výrobním programu, ale už po čtyřech letech byla představena zcela nová řada osobních ...   celý článek

ŠKODA 430 D

Tovární snímek vozu se standardními reflektory Joro, zevnitř ovládaným hledáčkem a elektricky vyklápěnými směrovkami. Osobní automobil vyšší střední třídy - vylepšená varianta původního typu Škoda 430, osazená motorem o větším vrtání (tedy i výkonu) a na prodlouženém chassis.
Vůz se vyráběl v letech 1930 - 1936, souběžně s původním typem 430.
Převrtaný motor o větším výkonu se montoval také do lehkých jednoapůltunových nákladních vozů Škoda 104/II typu 918 a vozů Škoda 937.

Výrobce:ASAP, Mladá Boleslav ...   celý článek

ŠKODA 440

Tovární snímek dvoubarevného provedení De-Luxe, fotografovaný pod Troskami, který byl určený pro prospekt. Dvoudvéřový čtyřmístný osobní vůz (interní označení typ 970), vyráběný od roku 1955.

Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA 440 - prototyp Pick-up

Prototyp Škoda 440 Pick-up byl v exportní výbavě, to znamená se širokými chromovanými rámečky reflektorů, chromovanými nárazníky a poklicemi kol, chromovanou „vrtulí“ i rámečky nozder na masce a s ozdobnými lištami na předních blatnících i prazích karoserie.
Tuzemské provedení osobních „Spartaků“ mělo v té době jmenované díly pouze lakované barvou a bylo bez lišt na blatnících i prazích. Nad lištou na blatníku je vidět šrám, který vůz utržil při jedné ze zkušebních jízd. Prototyp "nákladního" Spartaka

Spartak bylo původně uvažované jméno osobního vozu Škoda, který měl vystřídat po válce v Mladé Boleslavi vyráběné typy Škoda 1102 Tudor a Škoda 1200 Sedan. Když se připravovaný vůz, označovaný jako „mezityp“ lidového vozu pro dělnickou třídu dostal ze stadia prototypů do sériové výroby, změnilo se sice jeho oficiální označení na Škoda 440, ale přízvisko „Spartak“ ...   celý článek

ŠKODA 445

Snímek vozu Škoda 445 na ulici v Liberci - foto Petr Hošťálek, 1960. Typ Škoda 445 vznikl v roce 1957 ze základního modelu Škoda 440 zástavbou silnějšího motoru 1 221 ccm (ze Sedanu 1201).
Zvnějšku se lišil jednoduchými vodorovnými žebírky v "nozdrách" masky a číselným označením na boku blatníků.

Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav

V letech 1957-1959 bylo vyrobeno dle továrních údajů celkem 9 375 těchto vozů.   celý článek

ŠKODA 450 a ŠKODA Felicia

Tovární náladový snímek definitivního provedení vozu Škoda 450 v zimě, na pozadí hradu Humprecht. Roadster Škoda 450 (2+2) se stahovací střechou měl interní označení typ 984 a vyráběl se od roku 1958 na podvozku sériového osobního vozu Škoda 440. Aby byl podtržen jeho sportovní vzhled, dostal do vínku motor se dvěma karburátory, který měl výkon zvýšený na 50 koní.

Výrobce: AZNP, pobočný závod Kvasiny   celý článek

ŠKODA 637

637_podrobuje_prusmyky Osobní vůz vyšší střední třídy se šestiválcovým motorem.
Výrobce:
ASAP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA 860

Škoda 860 na drátěných kolech Velmi luxusní automobil s řadovým osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, který veřejnost měla možnost poprvé spatřit na Pražském autosalonu v roce 1929.
Vystavován byl jeden podvozek (pro větší efekt celý provedený v chromu), jeden vůz v provedení kabriolet a dva vozy čtyřdvéřové, uzavřené.
Označení Škoda 860 mělo v sobě zakódováno, že se jedná o vůz osmiválcový s výkonem šedesát koní.   celý článek

ŠKODA 903 vojenský šestikolový

Šestikolový velitelský vůz Škoda 903. Mladoboleslavská automobilka ŠKODA (ASAP) není příliš známá tím, že by dělala vozy se zvýšenou průchodností, specielně určené pro armádu, do terénu. V polovině čtyřicátých let před druhou světovou válkou tu ale takový pokus byl.   celý článek

ŠKODA 976 - prototyp

Pokusný dvoudvéřový osobní vůz (funkční vzorek) se čtyřválcovým motorem vpředu a pohonem přední nápravy.
Na základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 realizovaný vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav.   celý článek

ŠKODA 977 - prototyp

Pokusný dvoudvéřový osobní vůz se samonosnou karosérií a čtyřválcovým, buď vodou nebo vzduchem, chlazeným motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou.
Byl to druhý z prototypů, realizovaných na základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav.   celý článek

ŠKODA 978 prototyp

Pokusný dvoudvéřový osobní vůz (funkční vzorek) se samonosnou karosérií, čtyřválcovým motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou.
Třetí z prototypů, realizovaných na základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav.   celý článek

ŠKODA autobusy 706 RO

První poválečný autobus Škoda 706 RO, konstruovaný na bázi agregátových skupin poválečného nákladního vozu Škoda 706 R.
Výrobce:
AVIA n.p., závod Jiřího Dimitrova - Letňany (1947 - 1951)
LIAZ n.p., závod Rýnovice (1952 - 1958)
  celý článek

ŠKODA autobusy 706 RTO

Přepychový dálkový autokar Škoda 706 RTO Lux na pohlednici, vydané k 700-letému výročí založení Vysokého Mýta (r.1262). Autobus konstrukce Škoda, vybavený motorem, nápravami a dalšími upravenými díly z nákladního vozu Škoda 706 RT.
Výrobce motorů: LIAZ, národní podnik, závod Hanychov (Liberec)
Výrobce podvozků: LIAZ, národní podnik, Rýnovice
Výrobce karoserií: KAROSA, národní podnik, Vysoké Mýto

  celý článek

ŠKODA nákladní typ 100

Lehký nákladní automobil o nosnosti 1000 kg, vyráběný v období let 1939 - 1941.
Vůz měl interní typové označení 942.

Výrobce: ASAP Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA nákladní typ 104

Škoda 104 - titulní Tovární definice byla „rychlý dopravní vůz“ pro náklady 1250 až maximálně 1500 kg. Tedy zhruba jedno až jednoapůltunka. Jednalo se o klasický lehký náklaďáček s vodou chlazeným čtyřválcovým motorem vpředu, který vycházel z předchozího úspěšného typu Škoda 154. Typ 104 se vyráběl od roku 1930 a pak, s průběžnými modernizacemi až do druhé světové války. S tím souviselo i to, že továrna dodala některé ...   celý článek

ŠKODA nákladní typ 125

Lehký nákladní vůz Laurin & Klement - Škoda 125 v základním provedení jako valník. Lehké nákladní automobily Škoda 125, stejně jako všechny ostatní typy vozů, které vyvinula boleslavská automobilka Laurin & Klement ještě před fúzí s koncernem Škoda, nesly na chladiči dvojí označení: nahoře to byl oválný, modře smaltovaný, znak Škoda a přes voštiny chladiče pak šikmý nápis Laurin & Klement, vystřižený z poniklovaného plechu. Ten dokládal konstrukční původ vozidla.   celý článek

ŠKODA nákladní typ 150

Aero_0 ŠKODA 150 byl lehký nákladní vůz s nelehkou historií.

Vzniknul v mladoboleslavské automobilce nedlouho před druhou světovou válkou, konkrétně v roce 1939. Dostal interní označení 943 a byl to jedenapůltunový lehký nákladní vůz, který měl řadový vodou chlazený benzínový motor z osobního automobilu Škoda Favorit 2000 OHV.   celý článek

ŠKODA nákladní typ 154

Lehký nákladní automobil Škoda 154 charakterizovala mladoboleslavská továrna ve svých propagačních materiálech jako „rychlodopravní nákladní vůz s normální nosností 1.250 kg, maximálně 1.500 kg".
Vyráběl se v letech 1929–1931 s použitím motoru z osobního vozu Škoda 4 R, první mladoboleslavské konstrukce po převzetí někdejší firmy Laurin & Klement plzeňským koncernem Škoda.   celý článek

ŠKODA nákladní typ 206

Standardní provedení valníku Škoda 206 z roku 1930. Jedná se o retušovanou fotografii z továrního prospektu. Automobil Škoda 206 patřil mezi rychlé nákladní vozy střední tonáže. Označení 206 znamenalo dvoutunku se šestiválcovým benzínovým motorem, která se vyráběla poměrně dlouhou dobu, od roku 1930 až do roku 1939, kdy byla její produkce v rámci válečného omezení výroba zastavena ve prospěch německého zbrojního programu.
  celý článek

ŠKODA nákladní typ 254 D

Škoda 254 D s prodlouženým rozvorem podvozku (model 1937). Škoda 254 D byl dvounápravový nákladní automobil o nosnosti 2,5 tuny, poháněný čtyřválcovým dieselovým motorem. Proto to písmeno D za číselným označením.
Tento typ byl vyráběn v letech 1935 až 1943 a byl to sesterský model typu 256, který se lišil pouze tím, že místo naftového čtyřválce měl benzínový šestiválec.
Výrobcem byla firma ASAP akc. spol. pro automobilový průmysl v Praze – závod ...   celý článek

ŠKODA nákladní typ 256

"Rychlý benzíňák z Boleslavi"

Dvouapůltunový nákladní vůz s benzínovým motorem, vyráběný v období 1939 - 1947.
Výrobce:
ASAP Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA nákladní typ 304 a 306

Normální valník Škoda 306 z roku 1932. Nákladní vozy řady Škoda 304 a Škoda 306 byly vyráběny od roku 1929 až do roku 1939, tedy velmi dlouho. Prakticky celé desetiletí tvořily nosný program škodovky v kategorii středně těžkých náklaďáků s benzínovými motory a k jejich ústupu ze slávy došlo až s příchodem dieselových motorů.   celý článek

ŠKODA nákladní typ 404 D

Škoda 404 titulní "Škoda „404“ jest nákladní vůz užitečné nosnosti 4.000 kg, který se vyznačuje dík svému úspornému čtyřválcovému motoru ŠKODA-DIESEL velmi hospodárným provozem. Při konstrukci a volbě materiálu motoru bylo přirozeně počítáno již s vysokými tlaky, jež se u DIESELOVÝCH motorů vyskytují. Spalovací komora umožňuje dokonalé promísení paliva se vzduchem, tím nízkou spotřebu a bezkouřový výfuk při všech ...   celý článek

ŠKODA nákladní typ 505 a 505 N

Nákladní automobil o nosnosti 2½ tuny.

Výrobce:
od r. 1923 Laurin & Klement a.s. Mladá Boleslav,

od r. 1925 Automobilní oddělení Škoda a.s.
  celý článek

ŠKODA nákladní typ 606 D

Těžký nákladní automobil se šestiválcovým dieselovým motorem, vyráběný v období let 1930 - 1940.   celý článek

ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954

Sedmitunový nákladní vůz, poháněný předkomůrkovým šestiválcovým Diesel motorem.

Výrobce:
AZNP Škoda, Mladá Boleslav
AVIA n.p. Závod Jiřího Dimitrova, Letňany
LIAZ n.p., závod Mnichovo Hradiště
  celý článek

ŠKODA nákladní typ 706 R - od r. 1955

Sedmitunový nákladní vůz konstrukce Škoda v inovovaném provedení
V roce 1951 byla vládním nařízením ukončena výroba nákladního vozu Škoda 706 R v Mladé Boleslavi ukončena a předána do n.p. Liberecké automobilové závody, přičemž autobusy 706 RO se montovaly v závodě Rýnovice u Jablonce nad Nisou, zatímco nákladní vozy v závodě Mnichovo Hradiště. Tady vůz dostal od 225. série (v roce 1955) „face-lifting“, ...   celý článek

ŠKODA nákladní typ 706 RT - Trambus

Trambus byl přímým vývojovým pokračováním sedmitunového poválečného nákladního vozu Škoda 706 R, který se vyráběl v období let 1946 – 1958. Zásadní odlišností byla zcelá nová koncepce předku vozidla, kdy se přistoupilo k použití trambusové kabiny umístěné nad motorem vozidla (pojem „trambus“ byl převzat od německé firmy Büssing), spolu s motorem, přepracovaným z původního předkomůrkového na motor ...   celý článek

ŠKODA Octavia - model 1959

Škoda Octavia na ulici v Liberci - po roce 1953 zavedené SPZ měly pro Liberec sérii OS a po jejím vyčerpání RF (foto Hošťálek 1960). Dvoudvéřový osobní vůz (interní typ 985) - vývojové pokračování původního typu Škoda 440. Lišil se především novou konstrukcí přední nápravy se spirálovými péry, zvenku pak modernizovanou maskou.   celý článek

ŠKODA Popular 1100 OHV

Základní provedení - dvoudvéřová zavřená karoserie typu Čtyřsedadlový osobní vůz Škoda s motorem 1100 ccm OHV vpředu a společnou skříní převodovky a rozvodovky vzadu, vyráběný pod interním označením typ 927 od roku 1938.

Výrobce: ASAP - závod Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Popular 1100 OHV - roadster

Popular 1100 OHV roadster-cabriolet. Otevřený 2 + 2 automobil na podvozku sériového osobního vozu Škoda Popular 1100 OHV.

Výrobce: ASAP, závod Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Popular 995 (Liduška)

Nejmenší, před válkou sériově vyráběný, osobní vůz Škoda.

Výrobce:
ASAP, závod Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Popular OHV

Škoda Popular s novým motorem OHV v karoserii modelové řady 1938 dostal novou oválnou masku se širokou svislou chromovanou lištou a jemným vodorovným žebrováním. Nová byla i linie blatníků, vpředu s integrovanými reflektory.
Na továrním snímku je čtyřdvéřové exportní provedení s vyklápěcím předním oknem a obuté do bělobokých pneumatik Baťa Superb 5,00 - 16.   celý článek

ŠKODA Popular roadster

Popular roadster - model 1935 na fotografii z dobového tisku. Dvousedadlový otevřený vůz na podvozku sériového Popularu 420 SV.

Výrobce: ASAP Škoda Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Popular Special (aerodynamický)

Výrobce: ASAP Škoda Mladá Boleslav

Speciální "aerodynamická" karoserie na podvozku sériového provedení vozu Škoda Popular, dodávaná od roku 1935 na přání.
Karoserie se vyznačovala absencí předních i zadních blatníků, byla t.zv. pontonového tvaru. Neměla nárazníky. V rozích střechy byly vpředu i vzadu zapuštěny do gumových okrajů kruhové blinkry Scintilla z tmavočervené umělé hmoty.   celý článek

ŠKODA Popular SV

Dvoudvéřový zavřený vůz v základním provedení bez nárazníků. Čtyřmístný osobní automobil s litrovým čtyřválcovým motorem, vyráběný v letech 1935 - 1938.

Výrobce:
ASAP, Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Rapid SV

Škoda Rapid - čtyř až pětisedadlový tudor. Osobní čtyř- až pětisedadlový vůz střední třídy se čtyřválcovým motorem 1,4 litru, vyráběný v letech 1935-1938. Byl to modernizovaný nástupce modelu Škoda 420-Rapid (1,2 litru), s nímž se po dobu cca jednoho roku vyráběl současně.

Výrobce:
ASAP, závod Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Sagitta - prototyp 1937

Prototyp Škoda Sagitta cabrio - pozoruhodným detailem je na levém předním sloupku namontovaný venkovní teploměr! Ten, spolu s dvojicí kapilárových teploměrů za hlavami válců, souvisel se zjišťováním, jak se pokusný motor chladí či přehřívá... Prototyp "lidového" osobního vozu s dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem vpředu, před přední nápravou.
Název Sagitta znamenal v překladu z latiny "šíp".
Kromě pro boleslavskou škodovku atypického motoru vycházel vůz z koncepce Popularu, to znamenalo páteřový rám tvořený centrální rourou a vzadu přišroubovanou převodovku vcelku s rozvodovkou.   celý článek

ŠKODA Sport - typ 966

V roce 1949 postavila továrna Škoda AZNP Mladá Boleslav dva sportovní vozy s použitím dílů Tudoru 1101.
Základem byly odlehčené a snížené sériové podvozky, zkrácené o 400 mm, které nesly ručně vyklepané otevřené dvousedadlové karoserie z hliníkového plechu.
Vozy byly postaveny během pouhých šesti týdnů a svou premiéru měly 25. září 1949 na mezinárodní Velké Ceně Brna, která se jela na Masarykově ...   celý článek

ŠKODA Sport - typ 966 Le Mans 1950

Neoficiálním podnětem ke vzniku závodních speciálů Škoda Sport se stal úspěšný start závodního vozu Aero Minor ve 24.hodinovém závodu Le Mans v létě roku 1949, se kterým posádka Sutnar-Krattner zajela neuvěřitelné druhé místo v absolutní klasifikaci.
Je logické, že se o start v Le Mans chtěla pokusit i mladoboleslavská továrna. Protože čtyřiadvacetihodinový závod znamenal část absolvovat v noci, ...   celý článek

ŠKODA Superb 640

SV_zleva Největší a nejluxusnější osobní automobil škodováckého programu, vyráběný v letech 1934-36.

Výrobce ASAP akc. spol. Mladá Boleslav   celý článek

ŠKODA Supersport - typ 966

Tovární závodní speciály, určené pro závody na silničních okruzích.
Byly vyrobeny sportovním oddělením mladoboleslavské továrny v letech 1950-52 ve třech exemplářích, které se průběžně měnily jak vzhledově, tak i použitými motory.
Takto vypadala verze, vybavená kompresorem (měla nižší kapotu bez boule pro karburátory). která disponovala až 180 koňmi a rychlostí téměř 200 km/hod.   celý článek

ŠUMAVA - motorové kolo s motorem Fichtel & Sachs 98

Motorové kolo s německým motorem Fichtel & Sachs 98 ccm (Schweinfurt)
nabízené prodejcem (výrobcem?):

Technické závody, Jaroslav Pichner, Klatovy, Šumava   celý článek