JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA nákladní typ 706 R - od r. 1955


Sedmitunový nákladní vůz konstrukce Škoda v inovovaném provedení
V roce 1951 byla vládním nařízením ukončena výroba nákladního vozu Škoda 706 R v Mladé Boleslavi ukončena a předána do n.p. Liberecké automobilové závody, přičemž autobusy 706 RO se montovaly v závodě Rýnovice u Jablonce nad Nisou, zatímco nákladní vozy v závodě Mnichovo Hradiště. Tady vůz dostal od 225. série (v roce 1955) „face-lifting“, tedy novou tvář.
Tovární snímek nových vozů Škoda 706 R připravených k expedici.
Původní zaoblený předek s členěnou maskou s "knírem" nahradila jednoduchá čtvercová maska s vodorovnými žebry, která vozu dodala mohutnější, ale zároveň elegantnější vzhled.
Technická data Škoda 706 R (od roku 1955):

Motor: předkomůrkový čtyřtaktní Diesel
Počet válců: 6, v řadě
Vrtání: Ø 125 mm
Zdvih: 160 mm
Obsah: 11.782 ccm
Kompresní poměr: 1 : 21
Výkon na brzdě: 145 Ks (106,6 kW)
Ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla)
Pohon vačkového hřídle: čelními koly se šikmým ozubením
Počet hlav. ložisek: 7 (válečkových)
Písty: z lehké slitiny
Chlazení: s nuceným oběhem, podporované ventilátorem
Obsah vody v chladiči: 45 litrů
Mazání: tlakové oběžné
Obsah oleje v motoru: 24 kg
Filtr oleje: lamelový s ráčnou, spojenou s pedálem spojky
Vstřikovací čerpadlo: Škoda PV 6B 75 s 117c, později PAL PV 6 B 80 P 115e
Trysky: PAL DCE 10S 610
Palivový filtr: s filcovou nebo plátěnou vložkou

Dynamo: Magneton DGD 32, později PAL-Magneton 24 V/300 W
Spouštěč: Bosch BPD 6/24, nebo Scintilla 2 RA 6 HP, později PAL-Magneton 6/24
Baterie: dvě, 12V/150 Ah

Spojka: dvoulamelová suchá
Převodovka: 5-rychlostní se zpátečkou, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Převody:
1.stupeň - 1 : 7,64
2.stupeň - 1 : 4,27
3.stupeň - 1 : 2,60
4.stupeň - 1 : 1,59
5.stupeň - 1 : 1
Zpátečka 1 : 4,84 (1 : 5,22 - starší série)
Obsah oleje v převodovce: 13,1 kg

Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Přenos síly na zadní nápravu: jednodílným kardanem s jehlovými křížovými klouby

Přední náprava: pevná, kovaná, uložená na podélných listových perech
Řízení: šnekem a segmentem, bez posilovače
Obsah oleje v převodce řízení: 1,4 kg

Zadní náprava: hnací, pevná, pérovaná podélnými listovými péry s pomocnými svazky
Rozvodovka: kuželový diferenciál s předlohou
Převod:
1 : 2,46 (hruška 15 : talíř 37 zubů Gleason) starší provedení
1 : 2,46 (hruška 13 : talíř 32 zubů Klingenberg) novější provedení
Převod předlohy rozvodovky: 1 : 2,81 (16 : 36 zubů)
Celkový převod v rozvodovce: 1 : 6,91
Obsah oleje v rozvodovce zadní nápravy: 8,5 kg

Nožní brzda: tlakovzdušná, čelisťová na všechna kola
Ruční brzda: mechanická s ráčnou, na zadní kola
Odlehčovací brzda: motorová, kompresní

Kola: 20" palcová disková (pro pneu Mitas), nebo s děleným ráfkem systému Trilex
Pneumatiky: 12,00 x 22"
Huštění: 5,5 atm (u pneu se značením "Rayon" až 6 atm)

Rozvor: 5.000 mm
Rozchod vpředu: 1.930 mm
Rozchod vzadu: 1.820 mm
Světlost: 250 mm
Průměr otáčení: 18 metrů

Největší délka: 8.285 mm
Největší šířka: 2.500 mm
Rozměry ložné plochy: 5.000 x 2.500 mm
Výška bočnic: 500 mm

Váha podvozku: 5.000 kg
Nosnost podvozku: 8.900 kg
Váha kompletního valníku: 6.240 kg
Nosnost: 7,5 tuny až 9,0 tun - dle provedení
Počet míst v kabině: 3
Stoupavost: 33%
Stoupavost s vlekem 5 t: 20%

Nejvyšší rychlost: 55 km/hod.
Spotřeba nafty: 28-32 litrů / 100 km
Spotřeba oleje: 0,8 l / 100 km
Palivová nádrž: 150 litrů, umístěná v kabině, pod sedadlem řidiče
Rozměrový náčrt valníku Škoda 706 R - model 1955.
Kromě valníkového provedení s dřevěnou korbou byl druhou nejčastěji vyráběnou variantou inovované sedmsetšestky sklápěč Škoda 706 RS, který měl ocelovou ložnou plochu s lisovanými plechovými bočnicemi.
Rozměrový náčrt sklápěče Škoda 706 RS - model 1955.
Na brněnské Výstavě československého strojírenství, připravené Československou obchodní komorou ve dnech 11.září až 16.října 1955, byly takto vystavovány vozy Škoda 706 R a sklápěče 706 RS na volné ploše. Spolu s nimi byly vystaveny také autobus Škoda 706 RO a třínápravový horský bus Tatra-Karosa HB.
Cisternový kropicí vůz na podvozku Škoda 706 R už s inovovanou čtvercovou maskou z období výroby po roce 1955.
Toto provedení mělo za kabinou ve výřezu cisternového kotle uspořádané stanoviště pro venku sedící obsluhu kropicího zařízení.
Momentka z havárie, při níž se potkal autobus RTO s nákladním vozem Škoda 706 R.
V letech 1960-65 byla součástí autoparku českobudějovického pivovaru "Samson" i sedmitunová Škoda 706 R, upravená pro rozvoz sudů laťovými nástavbami postranic. Protože jezdila na větší vzdálenosti s přívěsným vozem, měla vpředu, pod číslovou tabulkou, ještě tabulku s nápisem "Vlečný vůz". A jak bylo v té době zvykem, na dvířkách kabiny si každý mohl přečíst, že je "Vůz v socialistické péči"...
"Sedmsetšestka" už jako renovovaný veterán - až trochu příliš krásná, takhle pěkná nebývala ani z "fabriky"...
Vozy Škoda 706 R se vyráběly až do roku 1958.
V posledním roce výroby už to bylo posledních asi 70 kusů, osazených přepracovanými motory s přímým vstřikem do pístu. Jednalo se o motory z už souběžně vyráběného nového typu Škoda 706 RT "Trambus".
KOMENTÁŘE:

1.3.2014 Shoferi Shqiptar:
ju kerkoj ndjes se nuk di te shprehem ne gjuhen tuaj. Por ky esht automobili qe me ka formuar si shofer, si mekanik dhe si spcialist,se me pyet ndonjeri kush shte makina me e mire per ty? une pergjigjem me plot rrespekt dashuri dhe mall per skoden CEKE qe ka ndertuar te gjitha vepret Shqiptare dhe me terren shum te rendomte. RROFTE SKODA CEKE............
 
4.1.2018 Miroslav Hlavatý:
Boli tieto vozidlá používané aj armáde ? ( Škoda 706R v ČSLA )
 
21.3.2018 J. Šuma:
Dobrý den. Umístění nádrže na naftu v kabině bylo pod sedadlem spolujezdce, alespoň tak si to pamatuji. Zdravím.
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text