![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
26.1.2021 B - B.S.A. 250 - 1938 25.1.2021 Š - ŠKODA 645 23.1.2021 Ostatní - JAWA 1934 - Plaketa "I. celostátní sjezd Jawistů v Praze 15.-16. září 1934" |
|
ŠKODA 420 StandardByl představen v dubnu 1933 a jeho označení Škoda 420 znamenalo čtyřválec o výkonu dvaceti koní. Za dobu své produkce (1933-34) byl vyroben v počtu 421 kusů. Po výtvarné stránce nebyly první karoserie příliš zdařilé - linie výrazně šikmé masky a čelního skla se "praly" se svislými liniemi dveří a žebrování bočnic kapoty. Brzy tudíž došlo k "faceliftingu" , u dalších vozů se objevily změny nejen v partii předního skla, ale i kapoty, blatníků a tvaru dveří.
Technické údaje:
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 995 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 20 koní (14,7 kW) Písty: Nelson-Bohnalite, z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná Ojniční ložiska: kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým nehlučným řetězem Duplex Karburátor: horizontální, buď Zenith Ø 26 THG nebo Amal Ø 26 Doprava paliva: vlastním spádem Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové, buď Scintilla, nebo Bosch Baterie: 6V/45 Ah bez víka, nebo 6V/60Ah s víkem Dynamo: Scintilla R 90W - 6V - E x Z nebo Bosch RG 90/G - 1800 R1 Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, sešroubovaná s motorem Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu Hnací náprava: zadní - kyvadlová, s diferenciálem Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 9:52 zubů nebo 8:44 zubů Rám: páteřový, z plechových U profilů, uprostřed rozvidlený Přední osa: pevná, trubková, odpružená podélnými listovými čtvrtpéry, bez tlumičů pérování Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem Řízení: šnekové, volant vpravo Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí Kola: plechová, disková 140 x 40, upevněná čtyřmi šrouby s roztečí Ø 100 mm Pneumatiky: 140 x 40 Supercomfort nebo 140 x 40 Superbalon Rozvor: 2.430 mm Rozchod vpředu: 1.50 mm Rozchod vzadu: 1.10 mm Délka vozu: 3.770 mm Šířka: 1.360 mm Výška: 1.500 mm (zavřený dvoudvéřový vůz) Váha podvozku: 450 kg Vlastní váha otevřeného vozu: kg Vlastní váha zavřeného vozu: 750 kg (v karoserii tudor) Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 85 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg Objem nádrže: litrů, vpředu pod kapotou |