JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

STANDARD "8"


Malý britský čtyřmístný čtyřdvéřový automobil z let 1954-56.

Výrobce:
The Standard Motor Company Limited, Coventry, England
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec OHV

Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 76 mm
Obsah: 803 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 7,25
Výkon: 26,5 ks při 4.500 ot./min.
Kroutící moment: 6,5 mkg při 2.800 ot./min.
Daňový výkon: 4,09 HP
Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Hlava válců: snímací, ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: OHV
Pohon vačkového hřídele: řetězem

Karburátor: spádový Solex
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou A.C.
Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a termostatem
Obsah chladiče: 4 litry
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 4 litry
Olejový filtr: obtokový, Purolator
Zapalování: Lucas, 12 Volt, bateriové
Rozdělovač: s kombinovanou odstředivou a podtlakovou regulací předstihu
Baterie: 12V, v motorovém prostoru

Spojka: jednolamelová suchá Borg & Beck, Ø 165 mm, hydraulicky vypínaná
Převodovka: 4-rychlostní, v bloku s motorem, se synchronizací 2., 3., 4.stupně
Převody (celkové):
1.stupeň - 1 : 20,820
2.stupeň - 1 : 11,99
3.stupeň - 1 : 7,088
4.stupeň - 1 : 4,875
zpátečka - 1 : 20,820

Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s jehlovými křížovými klouby
Rozvodovka: s hypoidním ozubením

Karoserie: samonosná, celoocelová
Zadní náprava: pevná
Zadní pérování: podélnými listovými pérey s pákovými hydraulickými tlumiči
Přední náprava: dělená
Přední pérování: spirálovými pružinami s teleskopickými tlumiči
Řízení: Burmann, šroubem a maticí, volant vpravo
Nožní brzda: hydraulická Girling, účinkující na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na zadní kola

Rozvor: 2 134 mm
Rozchod vpředu: 1 232 mm
Rozchod vzadu: 1 232 mm

Délka vozu: 3 607 mm
Šířka: 1 473 mm
Výška: 1 524 mm
Nejmenší průměr otáčení: 9,8 m

Váha vozu: 710 kg
Nejvyšší rychlost: 100 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 6 l
Objem nádrže: 32 litrů, v zádi vozu
Minimalizovaná palubní deska obsahovala jediný sdružený přístroj:
tachometr s počítačem kilometrů, vestavěným benzinoměrem a dvěma kontrolkami (tlak oleje a dobíjení).
Bakelitový přepínač s kontrolkou blinkrů, připevněný dvěma šroubky navrch palubní desky, působil velmi archaickým dojmem.
Motor vozu Standard "8" byl řadový čtyřválec s rozvodem OHV, vybavený vodní pumpou s termostatem, vyměnitelným obtokovým olejovým filtrem Purolator a rozdělovačem Lucas s kombinovanou odstředivou a podtlakovou regulací předstihu.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text