JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951


Jawa 250 v soutěžní úpravě ÚDA Praha.
Soutěžní motocykl, vzniklý v armádním sportovním středisku ÚDA Praha úpravou sériového "péráka" Jawa 250.
Získán v sedmdesátých letech od legendárního jezdce Františka Helikara z Liberce-Harcova.
Technické údaje:

Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s čtyřstupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 248,5 ccm
Stupeň komprese: 1 : 8
Výkon / otáčky: 12 ks při 5.400 ot.min.
Karburátor: Jikov 2924 H
Elektrická výzbroj: dynamobateriové zapalování Pal 6V/45W
Zapalování: upravené se dvěma přepínatelnými cívkami a dvěma svíčkami
Baterie: 6V/ 7 Ah
Objem nádrže: 9,5 l
Brzdy: použité z motocyklu Jawa 500 OHC typ 15
Kola: 19" drátová (36 drátů)
Pneu vpředu: Barum Polar 3,00 - 19
Pneu vzadu: drapák Barum Sport 3,25 - 19

Parametry:
Délka: 2.010 mm
Šířka:
Výška: 954 mm
Rozvor: 1.297 mm
Váha: 119 kg
Spotřeba: 4,2 l / 100 km
Max. rychlost: 110 km/hod.
Pohled na stroj vystavený v přízemní části exposice Jihočeského motocyklového musea.

Motocykl má řadu úprav:
Zvýšený přední blatník, zkrácený zadní blatník bez nosiče, výfuky vyvedené horem, ochranné výztuhy mezi přední částí rámu a stupačkami, dvojsvíčkovou hlavu a dvouokruhové zapalování s přepínačem a dvěma nezávislými cívkami, zvýšené sedlo s dvojitou výplní sedáku, větší brzdy z Jawy 500 OHC, silnější sekundární řetěz, šroubovanou výztuhu řidítek, speciální věnec hliníkových řeber pro lepší chlazení válce, gumové nákolenice a tachometr s etapovým počítadlem.
Vojenský soutěžní motocykl Jawa 250 (Pérák) z armádního střediska ÚDA Praha na suvenýrové pohlednici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Jawa 250 ÚDA Praha jako exponát v příležitostné exposici sportovních motocyklů, kterou připravil Petr Hošťálek spolu s Emilem Rodějem a Františkem Červeným pro výstavu Mobil Salon na českobudějovickém výstavišti.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text