JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


PUCH 350 GS


Puch 350 GS v civilním provedení s bateriovým zapalováním (dynamo na předním konci klikového hřídele) a odpérovaným zadním kolem. Dvoutaktní sportovní motocykl, vyráběný od roku 1938.

Výrobce:
Steyr-Daimler-Puch Aktiengesselschaft, Graz, Führhofgasse 44, Austria
Dost neorthodoxně (avšak zcela v duchu firmy PUCH) řešený motocykl se zvýšenou schopností jízdy v terénu.
Rám měl přišroubovanou zadní část, která se nabízela ve dvou provedeních: buď s úpevně uloženým zadním kolem, nebo se zadním kolem odpérovaným pomocí paralelogramových ramének a krátkých spirálových per, namáhaných na tah.
Technické údaje modelu 1938-1939:

Motor:
Jednoválcový dvoupístový dvoutakt, mírně kupředu skloněný
Vrtání: Ø 48/Ø 55 mm (nestejné průměry pístů)
Zdvih: 83,4 mm
Obsah: 349 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6
Maximální výkon: 14 ks při 4.500 ot./min.
Chlazení: náporem vzduchu
Mazání: čerstvým olejem (oddělené mazání) zvláštní pumpou, regulovanou plynovou rukojetí
Karburátor: Puch, jednošoupátkový
Hlavní tryska: 182
Volnoběžná tryska: 0,50
Šroub seřízení bohatosti: povolený o 1 otáčku
Filtr vzduchu: vlhčený olejem
Sytič: klapka vzduchu
Zapalování: 6 V, bateriové s přerušovačem a cívkou
Dynamo: 6V / 40-60 W na předním konci klikového hřídele
Baterie: Steyr 3MA2, ukostřen minus pól
Předstih: 7,5 mm, měřeno před horní úvratí přepouštěcího pístu
Svíčka: Bosch W 225 T1, vzdálenost kontaktů 0,6 mm
Primární převod: kuželovým soukolím se spirálovým ozubením
Převodový poměr: 1 : 1,92
Převodovka: čtyřrychlostní, s kombinovaným nožním i ručním řazením
1. rychlost - 1 : 2,33
2. rychlost - 1 : 1,5
3. rychlost - 1 : 1,06
4. rychlost - 1 : 0,76
Sekundární převod: řetězem 5/8" x 1/4"
Převodový poměr: 15 : 42 (počet zubů)
Spojka: Puch se servoúčinkem, umístěná v náboji zadního kola
Kola: 19" drátová s prohloubeným ráfkem
Pneumatiky: 3,50 – 19

Rám: trubkový, uzavřený, pod motorem dvojitý
Přední vidlice: lisovaná (uzavřeného profilu) paralelogramová se dvěma tažnými pery
Objem nádrže: 12,5 l
Brzdy: mechanické čelisťové
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem

Parametry:

Největší délka: 2.155 mm
Šířka (přes řidítka): 800 mm
Výška: 1.040 mm
Rozvor: 1.340 mm
Světlost: 190 mm
Výška sedla nad zemí: 700 mm

Vlastní váha: 170 kg

Spotřeba: 3,5 l / 100 km
Max. rychlost:

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text