![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
24.1.2021 Š - ŠKODA 645 23.1.2021 Ostatní - JAWA 1934 - Plaketa "I. celostátní sjezd Jawistů v Praze 15.-16. září 1934" Ostatní - Brno - Soběšice 2018 - plaketa |
|
DKW typ RT 125AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Lehký dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 125 ccm v bloku s třírychlostní převodovkou. Vyráběl se v období 1940-1941, nejprve jako civilní, později jako typ RT 125-1 WH pro potřeby Wehrmachtu.
Poprvé byl lehký typ DKW RT 125 představen veřejnosti na Vídeňském autosalonu v roce 1940.
Měl být nástupcem předchozího vyráběného typu DKW RT 3 PS - ve skutečnosti se jednalo o zcela novou konstrukci, jejímž autorem byl konstruktér Hermann Weber (autorství tohoto motocyklu se mu stalo osudným - po obsazení továrny v Zschopau sovětským velením v roce 1945 byl přemístěn spolu s celou výrobní linkou do Moskvy, odkud už se nikdy nevrátil).
Technické údaje:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou Typ: RT 125 Vrtání: Ø 52 mm Zdvih: 58 mm Obsah: 123ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 4,75 ks Mazání: směsí benzínu s olejem Karburátor: Amal, nebo Bing, nebo Graetzin Zapalování: 6 V, dynamobateriové s přerušovačem a cívkou Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 8Ah, ukostřen minus pól Předstih: Svíčka: Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 2. rychlost - 3. rychlost - Sekundární převod: válečkovým řetězem Rám: jednoduchý, svařovaný z trubek, pod motorem uzavřený Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení Přední pérování: typ Neimann, gumovými prstenci Kola: 19“ drátová Pneumatiky: 2,50 – 19 Objem nádrže: 7,5 l Brzdy: mechanické čelisťové Brzdové bubny: úzké, Ø 125 mm Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně Parametry: Největší délka: Šířka (přes řidítka): Výška: Rozvor: 1.230 mm Světlost: Výška sedla nad zemí: Vlastní váha (bez paliva): 62,5 kg Dovolené zatížení: Celková přípustná váha: Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: 78 km/hod.
KOMENTÁŘE:
27.5.2014 Franta Nebojsa:
To.: Pan Petr Hošťálek. Pohybuji se v kraji kolem Brna (místo na Moravě),mám zde několik známých a přátel.Zajisté by se zde našlo hodně exponátů jak motocyklů,aut,traktorů,pásáků,zem.techniky,kol,rádií,nářadí všeho druhu.Hračky,bankovky,vláčky prostě lidi zbíraj co se dá.Pak je zde jeden problém co stím.Co kus to unikát,nebo je to bez ceny a někdo vás pěkně okrad..... Prostě uvažuji o založení velkého muzea - jenže žijeme každý v jiné zemi vy v Čechách a já na Moravě.Problem je v legislativě,kam sbírky navozit ,uskladnit ,vystavit..Majitel nemovitosti to může zabavit...mám na takový případ založenou neziskovku abych sám sobě nic neplatil.Jenže jak na potvoru nikdo nic nechce převést.Proto se obracím na Vás.Kontakty a družbu máme s EU ,ale není kde vystavovat.Majitelé sbírek v EU jsou rádi ,ale my se chováme jak blbci. Přidat kometář k článku: |