JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


DKW typ RT 125


Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Lehký dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm v bloku s třírychlostní převodovkou.
Vyráběl se v období 1940-1941, nejprve jako civilní, později jako typ RT 125-1 WH pro potřeby Wehrmachtu.
Poprvé byl lehký typ DKW RT 125 představen veřejnosti na Vídeňském autosalonu v roce 1940.
Měl být nástupcem předchozího vyráběného typu DKW RT 3 PS - ve skutečnosti se jednalo o zcela novou konstrukci, jejímž autorem byl konstruktér Hermann Weber (autorství tohoto motocyklu se mu stalo osudným - po obsazení továrny v Zschopau sovětským velením v roce 1945 byl přemístěn spolu s celou výrobní linkou do Moskvy, odkud už se nikdy nevrátil).
Technické údaje:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou
Typ: RT 125
Vrtání: Ø 52 mm
Zdvih: 58 mm
Obsah: 123ccm
Kompresní poměr:
Maximální výkon: 4,75 ks
Mazání: směsí benzínu s olejem
Karburátor: Amal, nebo Bing, nebo Graetzin
Zapalování: 6 V, dynamobateriové s přerušovačem a cívkou
Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele
Baterie: 6V / 8Ah, ukostřen minus pól
Předstih:
Svíčka:
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením
1. rychlost -
2. rychlost -
3. rychlost -

Sekundární převod: válečkovým řetězem

Rám: jednoduchý, svařovaný z trubek, pod motorem uzavřený
Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení
Přední pérování: typ Neimann, gumovými prstenci
Kola: 19“ drátová
Pneumatiky: 2,50 – 19

Objem nádrže: 7,5 l

Brzdy: mechanické čelisťové
Brzdové bubny: úzké, Ø 125 mm
Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem
Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně

Parametry:

Největší délka:
Šířka (přes řidítka):
Výška:
Rozvor: 1.230 mm
Světlost:
Výška sedla nad zemí:

Vlastní váha (bez paliva): 62,5 kg
Dovolené zatížení:
Celková přípustná váha:

Spotřeba: 2,5 l / 100 km
Max. rychlost: 78 km/hod.
Tovární kresba, znázorňující motor RT 125 v rozloženém stavu.
Na řezu motorem je vidět tvar proti sobě umístěných přepouštěcích kanálů, které měly mimořádně velký průřez. Díky nim se motor vyznačoval velmi dobrým plněním válce a na svou dobu mimořádným výkonem.
Tovární foto, ukazující detailní pohled na elegantní tvary motoru RT 125.
Titulní stránka prospektu.
KOMENTÁŘE:

27.5.2014 Franta Nebojsa:
To.: Pan Petr Hošťálek.
Pohybuji se v kraji kolem Brna (místo na Moravě),mám zde několik známých a přátel.Zajisté by se zde našlo hodně exponátů jak motocyklů,aut,traktorů,pásáků,zem.techniky,kol,rádií,nářadí všeho druhu.Hračky,bankovky,vláčky prostě lidi zbíraj co se dá.Pak je zde jeden problém co stím.Co kus to unikát,nebo je to bez ceny a někdo vás pěkně okrad.....
Prostě uvažuji o založení velkého muzea - jenže žijeme každý v jiné zemi vy v Čechách a já na Moravě.Problem je v legislativě,kam sbírky navozit ,uskladnit ,vystavit..Majitel nemovitosti to může zabavit...mám na takový případ založenou neziskovku abych sám sobě nic neplatil.Jenže jak na potvoru nikdo nic nechce převést.Proto se obracím na Vás.Kontakty a družbu máme s EU ,ale není kde vystavovat.Majitelé sbírek v EU jsou rádi ,ale my se chováme jak blbci.
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text