JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


TRIUMPH TWN 98 ccm - motorové kolo s motorem Sachs


Výrobce:
Triumph Werke Nürnberg A.-G. Nürnberg, Deutschland

Obsahově nejmenší "lidové" motorové kolo z výrobního programu TWN, k jehož pohonu továrna nakupovala osvědčený dvourychlostní motor od firmy Fichtel & Sachs ze Schweinfurtu.
Technické údaje:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku s dvoustupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 48 mm
Zdvih: 54 mm
Obsah: 98 ccm
Kompresní poměr:
Maximální výkon: 2,25 ks
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:20 (při zajíždění 1:15)
Karburátor: vlastní F & S se vzduchovou startovací přívěrou
Hlavní tryska:
Zapalování: setrvačníkové Bosch
Osvětlení: Bosch 6V - 15W/15W s přepínačem na levé straně řidítek
Osvětlení parkovací: suchými monočlánkovými bateriemi v pouzdru pod nádrží
Předstih: mm před horní úvratí
Svíčka: Bosch 18 / 45
Spojka: 2-lamelová, s korkovým obložením
Primární převod: čelními ozubenými koly
Převodový poměr:
Převodovka: dvourychlostní, s řazením na řidítkách
1. rychlost - 1 :
2. rychlost - 1 :
Sekundární převod: řetězem
Převodový poměr:
Kola: 26“ drátová, s chromovanými dráty Ø 2,5 mm
Pneumatiky: 26 x 2,25 zesílené
Objem nádrže: 9 l (z toho asi 1 l rezerva)

Přední brzda: mechanická čelisťová, ovládaná páčkou na řidítkách
Zadní brzda: Torpedo, protišlapací

Rám: jednoduchý, uzavřený trubkový, letovaný do mufen
Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrální soudkovou pružinou
Sedlo: Elastic, odpérované dvojicí tažných per
Nosič: lisovaný, ze silného ocelového plechu

Parametry:
Největší délka:
Šířka (přes řidítka):
Výška:
Rozvor:
Světlost: 140 mm
Výška sedla nad zemí:

Váha včetně paliva: 60 kg
Nejvyšší přípustné zatížení: 100 kg
Celková maximální váha: 160 kg
Spotřeba: 2,5 l / 100 km
Max. rychlost: přes 50 km/hod.
Titulní stránka prospektu.
Motorové kolo Triumph-Sachs bylo, na rozdíl od většiny podobných konkurenčních motorových kol, vybaveno řazením na řidítkách (bowdenem), takže nebylo nutno při řazení pouštět pravou rukou řidítka.
Kromě základního černě lakovaného provední bylo možné za příplatek dostat vyobrazené luxusní provedení, které mělo červené lakování.
Motorové kolo Triumph-Sachs se dodávalo i v dámském provedení, se sníženým rámem pro snazší nastupování. Technické parametry byly se základním provedením shodné.
Dámské motorové kolo Triumph-Sachs v luxusním příplatkovém červeně lakovaném provedení.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text