JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Info pro novináře, presskit.

 vyhledávání:


Petr Hošálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013


Pražský Veteran Car Club slavil letos osmdesáté výročí závodu "1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH".
Start se konal v pátek 14. června v šest ráno od Národního Technického Muzea v Praze na Letné a celkem bylo do tohoto na výdrž náročného závodu přihlášeno šedesát posádek.
Záběr z přestávky na oběd, jímž byla tradiční svíčková s brusinkami, podávaná v legendárním prvorepublikovém restaurantu "U Nedbálků" v Ostrovačicích - na snímcích Karla Kupky je zachycena smíšená posádka Jaroslava Brutarová (VCC Praha) a Petr Hošálek (Jihočeské motocyklové museum České Budějovice), startující s vypůjčeným vozem Aero 662.
Aerovka, zapůjčená ze sbírky PhDr. Jiřího Vlacha (poděkování!) se ukázala jako opravdu rychlá a spolehlivá a stala se v rukách posádky Brutarová-Hošálek vítězným vozem třídy II.
Tady na snímku Jirky Kohlíčka "v plné jízdě"...
Z galerie startujících: Startovní číslo 8, kategorie I. - kabriolet Wikov 70 z roku 1930, který řídil ing. Vratislav Veselý (foto Hošálek).
Startovní číslo 12, kategorie II. - dvoumístný roadster Aero 1000 z roku 1933, patřící Lence Hudcové, řídil její syn (foto Hošálek).
Startovní číslo 16 - Škoda Popular Special v sobotu za svítání na dvoře bratislavského hotelu - s tímto unikátním vozem startoval v kategorii II. ing. Josef Nalezenec z VCC Praha (foto Hošálek).
Se startovním číslem 19 byl ve třídě II. přihlášen ing. Karel Jaroš s vozem Z4 ve speciální karoserii postavené továrnou právě pro závod 1000 mil československých.
Startovní číslo 23 - sportovní roadster Aero 30 z roku 1939, se kterým startoval v kategorii III. pan Jiří Vítek se svou partnerkou (foto Hošálek).
Startovní číslo 27 - kabriolet Praga Lady z roku 1937 přihlásil Josef Mrázek z Českých Budějovic (foto Hošálek).
Pod startovním číslem 40 jel v kategorii V. Jan Melichar s nedávno získaným a dosud nerenovovaným vozem BMW 327, osazeným závodním motorem typu 328 (foto Hošálek).
Startovní číslo 43 - závodní vůz MG Magnette K-3 UVA s bohatou sportovní historií startoval v kategorii V. a řídil jej František Bauer (foto Hošálek).
Startovní číslo 47 - faeton Praga Piccolo, s nímž startoval v kategorii V. Josef Ducháč (foto Hošálek).
Startovní číslo 59 - za ranního šera přijíždějící stříbrná Tatra 87 z roku 1948, se kterou startoval ve zvláštní kategorii
... a vítězná Aerovka s posádkou Jarka Brutarová a Petr Hošálek v cíli, před budovou Autoklubu v Opletalově ulici v Praze.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text