JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 5


Dvouválcový motocykl velmi sportovního charakteru, vyráběný v letech 1936 - 1937.

Výrobce:
Bayerische Motoren Werke A G München 13
Technické údaje:

MOTOR – TYP 254 / 1

Výrobní čísla motorů
1936: 8001 - 9504
1937: 500 001 - 502 786

Počet válců: 2
Uspořádání: plochý dvouválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 68 mm x 68 mm
Objem válců: 494 ccm
Max. otáčky: 5800 ot./min.
Trvalý výkon: 24 ks při 5800 ot./min.
Kompresní poměr: 6,8 : 1
Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavách, ovládané tyčkami přes vahadla)
Zapalování: bateriové Bosch 6 V s rozdělovačem a cívkou
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky: Bosch W 225 T1
Dynamo: Bosch RD 45/6 2800 RS 15
Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky
Karburátory: dva, šoupátkové Amal 5/423 pravý a levý

Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru

PŘEVODOVKA – TYP: 250 / 1
Počet rychlostí: 4
Převody: 1 – 1 : 3,6
2 – 1 : 2,28
3 – 1 : 1,7
4 – 1 : 1,3
Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem s Hardy spojkou a křížovým kloubem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převodový poměr: sólo 1 : 3,89
sidecar 1 : 4,62

RÁM – TYP 250 / 1

Výrobní čísla rámů
1936: 8001 - 9504
1937: 500 001 - 503 085

Rám: svařovaný uzavřený dvojitý z kónických trubek proměnného (oválného) průřezu
Pérování vpředu: teleskopická vidlice se spirálovými péry a stavitelnými olejovými tlumiči
Přední brzda: mechanická bubnová, ovládaná bowdenem pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová, ovládaná táhlem od nožního pedálu
Kola: ráfková s drátovým výpletem, 40 drátová, vzájemně výměnná
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 SS


ČÍSELNÉ ÚDAJE:

Délka: 2130 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm

Světlost: 135 mm
Výška sedla: 720 mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 165 kg (včetně plné nádrže a katalogové sady nářadí)

Objem nádrže: 15 l
Náplň oleje v motoru: cca 2 l

Spotřeba na 100 km: sólo 3 - 3,5 litru
side 3,5 - 4 litry
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru

Nejvyšší rychlost: sólo 135 - 140 km / hod.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text