JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Motor Kumpf 49 ccm


Dvoutaktní dvourychlostní motor o obsahu 49 ccm, navržený ing. Felixem Kumpfem, který měl být určen pro připravované československé mopedy Stadion.

Na základě výkresové dokumentace, kterou ing. Kumpf zpracoval za přispění svého přítele ing. Jiřího Zeisse, byl motor realizován v ČZM Strakonice. Jeho následný vývoj a nutné úpravy probíhaly ve spolupráci s n.p. Motor-Jikov České Budějovice.
Vyobrazený motor (výrobní číslo 1) vznikl v roce 1956, kdy měl být 10. října předán do n.p. České Budějovice ke zkoušení. Zkoušky měly být ukončeny do konce měsíce října 1956.
Dochoval se pouze tento jediný exemplář, díky tehdejšímu zaměstnanci ÚVMV Praha (Ústav pro výzkum motorových vozidel) J. Sládkovi, který jej zachránil před ministerstvem nařízeným sešrotováním. Na těchto snímcích je motor v nálezovém, zčásti nekompletním, stavu.
Výstřižek z příkazu dokončit další dva prototypové motory, nechat je v ÚKK Rokycany zamontovat do rámů a následně předat do jízdních zkoušek, prováděných ve Velo-Stadion a ÚKK Rokycany.
Pohledy na zadní partii dochovaného motoru č. 1
Pohled na dochovaný motor zepředu.
Stav po sejmutí levého víka:
Zjištěno, že na levém konci klikového hřídele měl motor zapalování setrvačníkovým magnetem, které se ale nedochovalo.
Pod levým víkem motoru bylo i výstupní kolečko sekundárního řetězu.
Vlastní víko byl masivní hliníkový odlitek do písku, který byl z vnější strany broušený a vyleštěný do vysokého lesku.
U prvních dvou prototypových motorů se zkoušelo zapalování navržené p. Lazeckým, u dalších dvou bylo namontováno pokusné zapalování vyvinuté na objednávku v n.p. PAL Magneton Kroměříž - viz výstřižek ze zprávy z 27. září 1956 z porady konané na Hlavní správě 2 MAP (Ministerstva automobilového průmyslu).
Na pravém konci čepu klikového hřídele byla umístěna spojka, běžící v olejové lázni primárního řetězu.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text