JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

HRD - Vincent Rapide (1945)


Vincent-H.R.D. model 1945 Mimořádně rychlý, litrový anglický motocykl, předchůdce všech "superbiků".
Výrobce:
The Vincent-HRD Co., Ltd., The Great North Road, Stevenage
Zastoupení motocyklů HRD měla u nás v těsně poválečných letech firma AUTO - Ing. Dobrý, která tento stroj vystavovala ve Veletržním paláci.
Takhle vypadalo razítko, použité na prospektu-přetisku časopisu The Motor Cycle z prosince roku 1945.
Motor byl vidlicový dvouválec, s válci přesazenými o sílu ojnice - obě ojnice byly na jednom čepu.
Ventilový rozvod byl OHV, tedy tyčkami přes vahadla ovládané visuté ventily v hlavách válců. Ve své době ale býval nazýván i "semi OHC" kvůli tomu, že vačkové hřídele byly uložené oproti jiným konstrukcím extrémně vysoko, prakticky v polovině výšky válců. To umožňovalo velmi krátké, tudíž lehké, tyčky.
Motor HRD měl primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni. Napínák byl tvořen ocelovou planžetou s možností napínání šroubem, procházejícím přední části skříně.
Čepy paralelogramové trubkové vidlice byly uložené v pouzdrech z porézního, mazadlem nasáklého, bronzu. Mezi vidlicí a vahadly byly axiální podložky, mimo jiné sloužící i ke kontrole vyběhání vidlice. Pokud byly otočnétěsně, bez vůle, bylo vše v pořádku. Pokud byly otočné příliš volně, nebo jevily vůli do stran, bylo třeba vidlici přitáhnout.
H.R.D. Vincent, který v padesátých letech patřil dr. Kaiserovi z Okresní hygienicko-epidemiologické stanice v Liberci.

Snímek Jar. Sejka je z archivu Jihočeského motocyklového musea.
dite_ naslapuje
Dvě fotografie motocyklu H.R.D. Vincent dr. Kaisera.
Vincent dr. Kaisera vzplanul a následně byl požárem značně poškozen. Údajně se na něj objednával z Anglie nový rám.
Po opravě byl prodán někam do Brna a dr. Kaiser měl ještě několik let původní rám pověšen ve své kanceláři v libereckém OHESu.
KOMENTÁŘE:

6.5.2014 Jiří Kadlec:
Nedá mi to, abych nereagoval na tento článek. Tento motocykl jsem koupil v srpnu 1968 od p. Lukšíka z Plzně a mám jej dodnes. Musím však upozornit, že stroj na první fotografii není stroj dr Kaisera, je to model RAPID - 45 HP, serie B - Jiná přední vidlice atd. Vincent, který měl dr. Kaiser, a který se dostal až ke mně, je na ostatních snímcích a jedná se o model BLACK SHADOW serie C - sportovní provedení s vyšší kompresí, většími karburátory atd.Výkon je cca 60HP. Tento stroj má již také pozoruhodnou duralovou přední vidlici s hydraulickým tlumičem. Stejný tlumič je použit i na zadní vidlici. Motocykl je to bezesporu pozoruhodný i např. tím, že nemá klasický rám, ale základem je motor ke kterému je přišroubována zadní vidlice a olejová nádrž, která nese krk řízení s přední vidlicí a řidítky. Podle toho, co se mi za ta léta podařilo zjistit, bylo do ČSR dovezeno 5 motocyklů vincent HRD. Z toho 3 byly modely RAPID, jeden BLACK SHADOW a jeden BLACK PRINCE 1955. Jeden RAPID byl také dovezen po roce 1989.
Pokud by měl někdo zájem o další informace o těchto motocyklech, kontaktujte mne na mailu trans.camion@tiscali.cz
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text