![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motoru A.K.D. Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
18.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
HRD - Vincent Rapide (1945)Výrobce: The Vincent-HRD Co., Ltd., The Great North Road, Stevenage
Zastoupení motocyklů HRD měla u nás v těsně poválečných letech firma AUTO - Ing. Dobrý, která tento stroj vystavovala ve Veletržním paláci.
Takhle vypadalo razítko, použité na prospektu-přetisku časopisu The Motor Cycle z prosince roku 1945. Ventilový rozvod byl OHV, tedy tyčkami přes vahadla ovládané visuté ventily v hlavách válců. Ve své době ale býval nazýván i "semi OHC" kvůli tomu, že vačkové hřídele byly uložené oproti jiným konstrukcím extrémně vysoko, prakticky v polovině výšky válců. To umožňovalo velmi krátké, tudíž lehké, tyčky. Snímek Jar. Sejka je z archivu Jihočeského motocyklového musea.
Dvě fotografie motocyklu H.R.D. Vincent dr. Kaisera.
Po opravě byl prodán někam do Brna a dr. Kaiser měl ještě několik let původní rám pověšen ve své kanceláři v libereckém OHESu.
KOMENTÁŘE:
6.5.2014 Jiří Kadlec:
Nedá mi to, abych nereagoval na tento článek. Tento motocykl jsem koupil v srpnu 1968 od p. Lukšíka z Plzně a mám jej dodnes. Musím však upozornit, že stroj na první fotografii není stroj dr Kaisera, je to model RAPID - 45 HP, serie B - Jiná přední vidlice atd. Vincent, který měl dr. Kaiser, a který se dostal až ke mně, je na ostatních snímcích a jedná se o model BLACK SHADOW serie C - sportovní provedení s vyšší kompresí, většími karburátory atd.Výkon je cca 60HP. Tento stroj má již také pozoruhodnou duralovou přední vidlici s hydraulickým tlumičem. Stejný tlumič je použit i na zadní vidlici. Motocykl je to bezesporu pozoruhodný i např. tím, že nemá klasický rám, ale základem je motor ke kterému je přišroubována zadní vidlice a olejová nádrž, která nese krk řízení s přední vidlicí a řidítky. Podle toho, co se mi za ta léta podařilo zjistit, bylo do ČSR dovezeno 5 motocyklů vincent HRD. Z toho 3 byly modely RAPID, jeden BLACK SHADOW a jeden BLACK PRINCE 1955. Jeden RAPID byl také dovezen po roce 1989. Pokud by měl někdo zájem o další informace o těchto motocyklech, kontaktujte mne na mailu trans.camion@tiscali.cz Přidat kometář k článku: |