JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


INDIAN Police Scout 45 - 1929

Rychlý dvouválcový motocykl výrobce Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A., s oblibou používaný americkou policií.

Indian Police Scout 45 - typ 101
Motor:

čtyřtaktní vidlicový dvouválec SV, sešroubovaný do jednoho bloku s převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 73,2 mm x 89 mm
Obsah: 745 ccm
Výkon / otáčky: 7/ 18 ks
Karburátor: Schebler de Luxe
Elektrická výzbroj: Zapalovací magnet Splitdorf a dynamo Splitdorf 6V
Objem nádrže: 19,9 l benzínu a 2,26 l motorového oleje

Parametry:

Délka: 2220 mm
Šířka: 850 mm
Výška: 1020
Rozvor: 1 500 mm
Váha stroje: 168 kg
Užitečné zatížení: 150 kg
Spotřeba: 4 - 4,5 l / 100 km
Max. rychlost: 125 km/hod.
Pohled do exposice musea. Indian 750 ccm model 101, označovaný jako „POLICE-SCOUT“ byl nejzdařilejším typem z celé řady populárních „Scoutů“, které americká továrna Indian ve Springfieldu vyráběla. Normální Scouty měly motory s obsahem 600 ccm. Zato u POLICE-SCOUTA byl obsah zvětšen na 750 a byly použity lehké hliníkové písty, takže tento motocykl byl schopen už v roce 1929 dosahovat rychlosti 125 km za hodinu. Tudíž to byl nejrychlejší ze všech tehdy vyráběných Indianů a tak byl s oblibou používán americkou policií. Odtud jeho jméno.
Firma Indian byla kolem roku 1929 největší motocyklovou továrnou na světě a odjakživa byla pro značku Harley Davidson největší konkurencí. Zanikla však počátkem šedesátých let a dnes jsou tradičně rudé stroje s nápisem Indian jedinými motocykly, které jsou na harleyských klubových srazech vítány.
POLICE-SCOUT typu 101 je nízký, dlouhý, s dobře odpérovaným sedlem a mimořádně příjemnými jízdními vlastnostmi i na tak nekvalitních silnicích, jaké u nás v roce 1930 byly. Přesto si zkuste představit stopětadvacetikilometrové tempo v době, kdy neexistoval ani metr asfaltové vozovky a kromě hůř či líp dlážděných městských ulic byla většina silniční sítě jen s prašným povrchem!
Tento stroj byl druhým vlastním motocyklem zakladatele Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích, pana Petra Hošťálka. V Liberci za něj v roce 1960 zaplatil celých 300,- Kčs a to byl v ceně zahrnut ještě jeden kompletní odhlášený stroj stejného typu, tak zvaně "na součástky", neboť již neměl platnou poznávací značku.
Tentýž stroj na propagační pohlednici. Pokud se vám rudý policejní Indian líbí, můžete si jej v Jihočeském motocyklovém museu zakoupit na této pohlednici.
KOMENTÁŘE:

24.12.2014 marcel veleba:
Ahoj,možná jsem ve svém archivu objevil něco o tvém Indianu. S pozdravem Marcel Veleba 737813181
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text