![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
20.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) 19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
OPEL Kadett Spezial typ K 38Období výroby: 1938 - 1940. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)
1. OPEL-Synchron-Federung
2. OPEL - bezprůvanové větrání. 3. Samonosná celoocelová karoserie. 4. 1,1 litrový čtyřválcový čtyřtaktní motor: pružný, bez vibrací a tichý. 5. Olejové (kapalinové) brzdy umožňující rychlé a bezpečné brždění při dokonale vyváženém účinku všech čtyř kol. 6. Kompletní výzbroj Bosch. 7. Pečlivě vybavený vnitřní prostor, nabízející bohatý prostor pro čtyři osoby. 8. Nejvyšší rychlost: 98 km/hod. měřená, trvalá na dálnici 85 km/hod.
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 67,5 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 074 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 23 ks při 3 400 ot./min. Písty: z lehké slitiny Alusil Ojnice: podélně vrtané Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: spádový Opel, licence Carter se spořičem a akcelerační pumpičkou Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou a ventilátorem za chladičem Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,2 litrů ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: 6V Bosch, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V/62,5 Ah v motorovém prostoru Dynamo: Bosch 6 V/90 W Starter: Bosch 0,6 PS Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: 3-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Převody: 1.stupeň - 1 : 3,56 2.stupeň - 1 : 1,73 3.stupeň - 1 : 1,0 Zpátečka - 1 : 4,44 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,143 Podvozek: samonosná ocelová karoserie Přední náprava: nezávisle pérování Opel Synchronfederung (systém Dubonnet) Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo Nožní brzda: hydraulická systém Opel, působící na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16", upevněná pěti šrouby Pneumatiky: 4,50 – 16 Rozvor: 2 337 mm Rozchod vpředu: 1 110 mm Rozchod vzadu: 1 168 mm Délka vozu: 3 770 mm Šířka: 1 375 mm Výška: 1 550 mm Nejmenší průměr otáčení: 11,5 m vlevo, 11,3 m vpravo Vlastní váha zavřeného vozu: 775 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 145 kg Nejvyšší rychlost: 98 km / hod. Dovolená trvalá rychlost (na dálnici): 85 km/hod. Spotřeba na 100 km: 8 l Objem nádrže: 31 litrů (v zádi vozu) Ceny: Limousine 2-dvéřová ......................2.100,- RM (říšských marek) Limousine 4- dvéřová ..................... 2.350,- RM Cabrio-Limousine 2-dvéřová ........... 2.150,- RM Takhle byl nabízen v holandském prospektu.
Opel Kadett Spezial K 38 ve čtyřdvéřovém provedení a jeho základní rozměry.
Tato verze se stala základem pro poválečnou produkci prvního sovětského malolitrážního automobilu Moskvič 400. Brzdy byly jednookruhové hydraulické (bez posilovače), na snímku je zřetelně vidět světlá brzdová hadice vedoucí ke štítu brzdy. Vyobrazení je z továrního prospektu. (foto z archivu J. Pártla) (foto z archivu Jiřího Musila) Kadett K 38 čekající v garáži v Českých Budějovicích na svou opravu... (foto od Marcela Mareše, technika Vývoje Motor-Jikov) (foto od Marcela Mareše, technika Vývoje Motor-Jikov) Opel Kadett Spezial K38 spolu se sedanem Škoda 1201 na výletě pod jihočeskou Kletí. (foto od Marcela Mareše, technika Vývoje Motor-Jikov) Světlá šedozelená barva byla jedním ze standardně nabízených odstínů lakování v sezóně 1938-1939. |