JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


AERO - přívěsný vůz za osobní automobily


Výrobce:
Aero, továrna letadel Praha - Vysočany

Přívěsný vůz Aero - tovární kresba provedení s pevným víkem.
Aero přívěs za osobní automobily - reklama použitá v časopisu Motor revue.
Technické údaje:

Rozchod: 1.200 mm
Délka: 1.950 mm
Šířka: 1.420 mm
Výška: 850 mm
Výška s plechovým víkem: 1.050 mm
Kola: 16" disková (Aero) uchycená na pět šroubů
Pneu: 5,25 - 16"
Váha vleku: 135 kg
Nosnost: 400 kg

Rozměry ložné plochy:
Délka: 1.270 mm
Šířka: 920 mm
Výška: 480 mm (s plechovým víkem 680 mm)
Objem ložné plochy: 1,16 m3

Standardní vybavení:

1. číslová tabulka
2. osvětelní číslové tabulky
3. brzdové světlo (Stop lampa)
4. odrazka
5. kabel 3,53 m s pětipólovou zástrčkou
6. kompletní závěsné zařízení včetně montáže k vozu Aero 30 nebo Aero 50
7. dvě červená koncová světla

Zvláštní výbava:
Vyložení ložné plochy železným plechem (za příplatek 400,- Kč)
Prospekt vleku Aero v německé verzi.
Jedno z prvních provedení přívěsu, na tovární fotografii.
Tento vlek ještě neměl sklápěcí čela a továrna jej dala k vyzkoušení svému českobudějovickému zástupci, panu Pártlovi.
Pohled na prototypový vlek zezadu:
Uprostřed byla nad číslovou tabulkou oválná sdružená svítilna která měla vespod průřez pro osvětlení tabulky. Dolní okénko bylo koncové světlo, horní, větší okénko, bylo světlo brzdové. Na blatnících byla tmavočervená skleněná obrysová světla. Na pravé straně byla pod obrysovým světlem ještě odrazka (jezdilo se vlevo).
Fotografie dalšího vleku, vyráběného z komponentů Aero, která byla uveřejněna v časopisu Aerovkář číslo 2. ze dne 20. ledna 1935 s textem:

Přední náhon Aero s přívěsným vozíkem. Vyrábí p. A. Chlebus, maj. Aero-service v Mor. Ostravě.