![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) JIKOV - karburátory motocyklové Svatební oznámení pro Libora Gýnu SIDECARY - přehled výrobců
Poslední aktualizace:
17.4.2018 O - OGAR Standard 1934 - 1937 16.4.2018 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva F - FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A |
|
TATRA 57aTovárna jej charakterizovala jako: "Hospodárný malý vůz čtyřválec o obsahu 1,16 litru a výkonu 18 ks, který je pro svoji konstrukci a skvělé výkony znám a ceněn daleko za našimi hranicemi. V něm je nashromážděno za 4 léta jeho trvání takové množství praktických zkušeností, že jej lze dáti za příklad vyzrálé konstrukce. Vzduchové chlazení, výkyvné poloosy a bezrámové chassis jsou hlavní znaky tohoto tak osvědčeného typu." Výrobce: Závody Tatra akc. spol., Smíchov Kartouzská 3. Továrna v Kopřivnici na Moravě
1935
Poprvé byl nový vůz představen na podzimním Pražském autosalonu, v říjnu roku 1935. Jeho přímým předchůdcem byla "žehlička" Tatra 57, od níž se nový typ po konstrukční stránce lišil spíš jen drobnostmi a po vzhledové stránce pak zcela novou karoserií již ne hranatých pravoúhlých tvarů, nýbrž nových šikmých a táhlejších linií. Až do roku 1936 firma používala i pro nový stejné označení Tatra 57. Od roku 1937 dostal vůz upravené označení Tatra 57a, navozující skutečnost, že jde o vývojově vylepšený osvědčený typ. Mezi lidem šoférským byl vůz známý pod velmi rozšířenou přezdívkou "Hadimrška". Kabriolet bylo oblíbené provedení, konstruované tak, že vůz bylo možné používat jako polootevřený, zcela otevřený, a v případě nepohody jej zcela zavřít - stejně, jako to bylo u předchozí "žehličky". Roadster - dvousedadlové provedení bylo oblíbené především pro svou eleganci a sportovní nádech, i když se skutečně sportovním vozem nemělo kromě otevřené karoserie nic společného. Motor včetně celého podvozku byly totiž s normálním cestovním čtyřsedadlovým vozem shodné. Dodávkový vůz - karoserie se dvěma sedadly trubkové konstrukce, oddělenými od užitkového prostoru stěnou z drátěného pletiva.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fotogalerie:
Původně Hošťálkova Tatra 57a po lehké repasi, odstranění nepůvodních blinkrů z blatníků a přestříkání na tmavou hnědočervenou barvu, což realizovali Daniel Heřman spolu s kamarádem "Brďou" (Kamilem Novákem) a následně s ní úspěšně absolvovali českobudějovickou Veteran Rallye Křivonoska.
Petr Hošťálek tuto tatrovku získal z Chocně, od přítele Oldy Ulricha, tehdy výměnou za limuzínku Aero 662. |